måndag 10 november 2008

Viktiga vilan

Måndag och vila. Inte för att jag tog ut mig på passet igår direkt. Det var inte så hårt som jag trodde men det var roligt att göra något annat än att springa.
Att vila är ju också viktigt säger de som förstår sig på allt det här. Jag håller med trots att det just nu spritter i benen av längtan ut. MEN just då är det nog viktigt att hålla sig inne för att inte tappa glöden och för att slippa bli skadad.

Har tänkt på det här med att träna. När jag var gravid och inte kunde träna lika mycket förstod jag hur mycket tid man lägger på sin träning och på hur lite tid andra kan lägga på träning.
Men vad är då alternativet till att inte träna? I mitt fall så fastnade jag framför tv allt som oftast och degade ner mig där kvällarna igenom. Och de perioder då jag var som mest osocial under graviditeten låste jag in mig i sovrummet och läste kvällarna igenom. Jag säger inte att det ena är rätt och det andra fel men jag inbillar mig att man blir en positivare och mer harmonisk person om man får lufta sina lungor då och då. OCH det som jag saknade mest under min graiditet var att jag inte kunde få sätta på mig dojjorna och bege mig ut.

Veckans träning är spikad och jag kommer att satsa för fullt. Jag är som vanligt peppad och skall med all min kvinnliga förmåga att "hålla många bollar i luften" försöka genomföra den. Nu ska jag pussa på min förkylde lille son.

3 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Tisdagtips:

Pildamsparken kl 17.50. Då kör Heleneholms Triteam långa intervaller it 3 och 4. Man kan köra några provomgångar och sen bestämma om man vill vara medlem. Kasper jobbar sent så jag kommer inte vara där. Men du kommer inte vara ensam, det brukar vara 20-40 pers...

Anna sa...

Tack för tipset! Jag ska suga på karamellen.

Lena sa...

Tur att man inte är gravid jämt, eller hur! Lycka till med träningen.