torsdag 4 december 2008

Dagens träning


Torsdag idag. Veckorna går så jäkla fort! Idag körde jag ett intervall pass. Eftersom jag latade ur igår får jag förhoppningsvis sprungit mina 12k imorgon. Nu till dagens träning.

Jag och Vilgot drog ut vid 9.30-tiden och sprang först till Hästhagens IP men eftersom snön föll igår var banorna superhala. Plan B blev Pildammsparken och tallriken. Vilgot fick stå mitt ute på gräsplanen (han sov) så jag hade koll på honom. Runt denna gräsplan går en promenadstig och jag tror sträckan runt ligger på ca 500 m.
Idag blev det:
2,5k uppjogg
5x2min med 1min vila mellan varje intervall
5x1min med 30 sek vila mellan varje intervall
5x30sek med 30 sek vila mellan varje intervall
nerjogg 1k
Bra pass men det var jobbigt! Jag älskar korta intervaller.

Efter passet var det dusch, ge mat till Vilgot och en långpromenad med min mammakompis M. Vi började med att äta lunch på Kallbadhuset vid Ribersborg därefter 1,5h promenad. Jag var slut när jag kom hem.
Nu ikväll har jag mått riktigt illa och har ont i mina muskler. Vill inte bli sjuk, hatar att må illa. Jag ska i säng klockan nio ikväll, jag är riktigt.

Inga kommentarer: