söndag 14 december 2008

Summering

Ja inte blir det svårt att summera veckan. Tre pass och 28 km. Lite annorlunda mot förra veckan . Men jag ska inte vara alltför hård mot mig själv. Mycket kom emellan såsom lathet, tidspress, försenade tåg, snorigt barn... listan kan bli lång bara man sätter igång. Mest av allt var det nog lathet och lite dålig tidsplanering som gjorde att mina fem pass reducerades till tre.

Nästa vecka är fullmatad med aktiviteter. Vi ska ha stort partaj för min stora kärlek som fyller 30 år på lördag. En massa god mat och litervis med vin och så klart en väldig massa vänner. Jag ska ge mig den på att få ihop 5 pass i veckan som kommer. Jag har satt upp det som ett mål att genomför 5 pass/vecka och så skall ske.

Imorgon blir det morgonjogg med Vilgot i vagnen. Jag sak försöka ta det försiktigt och kanske springa mer än 12k. Jag har inte sprungit längre än 12k med honom med mig men jag tänkte att om jag låter bli att försöka slå rekord varje gång utan bara springer och andas in morgonluften så kanske jag kan samla lite km i stället. Det behövs om jag ska orka hålla både för halvmaran och helmaran i vår. Nu ska jag sova. God natt!

PS. Provade en riktigt snäv kjol som jag tänkt ha på lördag. Den har hängt länge i min garderob utan att få användas. Den satt tajt men jag fick på mig den. Och även om jag inte riktigt kan ha den än så måste jag säga HALLELUJA för löpning. Det är inte bara roligt, man blir av med lite överflödig mammadeg på magen också. Jag har inget viktmål men jag har haft som mål att komma i mina kläder som jag hade innan jag blev gravid och det börjar närma sig den punkten nu. Och NU ska jag sova!

Inga kommentarer: