tisdag 2 december 2008

Långa intervaller

Långa intervaller stod på schemat och det blev det också. Jag stack iväg strax efter kl20.00 ikväll till SATS och sprang:
2k uppjogg i tempo 11km/h därefter
5x800m med 400m vila.
1: 3.31
2: 3.28
3: 3.28
4: 3.33
5: 3.30
Mellan intervallerna sprang jag 400m i 10km/h tempo.
2.25k nerjogg
Totaltid 51.49 och jag samlade ihop exakt 10k.

Det blev löpband för jag ville inte springa ute i kväll. Jag var ute tidigare i dag och gick i två timmar i regn så jag var genomblöt när jag kom hem. Det kändes som om jag hade gjort mitt ute i regnet.

Dagen i övrigt har varit bra. Vi har pågående fasadrenovering på vårt hus och de verkar aldrig bli klara. De borrar och hamrar om vartannat. När man tror de är klara vid ens lägenhet sätter de igång igen. Idag var det ohållbart så jag och Vilgot flydde först till biblioteket och sen vidare hem på lunch hos en mammakompis. Därefter var vi ute och promenerade i regnet. När klockan blivit efter fyra var det säkert att komma hem.

Nu ska jag sova.

1 kommentar:

Lena sa...

Bra sprunget! Jag känner igen det där - exakt 10 km...