onsdag 31 december 2008

Så är nyårsafton här

Bordet är dukat och champagnen är på kylning. Jag har inhandlat en vacker klänning och sitter just nu och bara är. Vilgot och D vilar. Ville för att han ska orka med och D för att han ska orka dricka alla drinkar han kommer servera i kväll. Jag ska ta det lugnt i kväll. Dels för att Ville är hemma men också för att jag inte mår bra.

Jag hade stora planer på att skita i Sylvesterloppet och ta ett rejält intervallpass idag men när klockan ringde (för jag satte klockan på 07) var jag inte bra. Återigen snorig, ont i huvudet och halsont. Under dagen har det blivit mycket bättre. Jag börjar misstänka att det drar i vår nya fina lägenhet. Träning idag eller imorgon är inte hela världen men det hade varit kul att avsluta året med en löptur. Jag håller tummarna att jag kan ge mig ut på en planerad 8k jogg imorgon eftermiddag. Nog ska jag väl kunna lunka framåt i lugn och fin takt.
Min kommande träning har jag delat in i en tre veckorsperiod där mängde ska öka för varje vecka som går. Jag ska testa och se hur detta upplägget är. Jag ska fokusera mer på längde än på snabbheten och ska till att börja med ta bort ett intervallpass och ersätta detta med ett distanspass. Får se hur det kommer att bli. Är det alltför tråkigt byter jag tillbaka till mina två älsklingsintervallpass.
Slutligen GOTT NYTT ÅR!!!

2 kommentarer:

Snorkkis sa...

Kul, nu hittade jag din blog också! 3 veckors upplägget tror jag är klokt, är det något du kört tidigare också? Hoppas nyårsdagen blir lyckad trots en kort natt.

Anna sa...

Nej, jag har aldrig kört så men förnyelse är väl alltid bra! Jag ska ut i solen i em och svettas.