lördag 6 december 2008

Lång distans 17k

I morse när jag vaknade mådde jag prima igen, skönt! Långdistans stod på schemat och jag skulle avverka 18k. Jag började springa och tänkte att jag skulle springa i ca 1,30h. Jag sprang till Limhamn, Ribban, Vä hamnen och centralstationen sen vidare via Fersensväg upp till Pildammsparken och så till sist hem. Klockan stannade på 1.28.57h och efter att ha mätt med hjälp av jogg.se visade det sig att det blev 17k. Således 5.21/km. Hyfsat bra. Jag tog det lugnt i början, ökade så smått i mitten och saktade ner i ett par km men kunde inte låta bli att dra på de sista två-tre km. Det är nog bättre om jag fokuserar på att ta det lugnt så här i början. Det var längesen jag sprang långdistans.

Kan inte låta bli att tänka på 1.40h på Göteborgsvarvet. Är det ens möjligt? Jag ska köra fyra km till plus gå ner massor i tid. Tiden får utvisa.

Jag är nöjd och belåten för idag. Imorgon ska dojjorna på igen. Dojjor som för övrigt håller på att gå sönder. Måste ta mig iväg och införskaffa nya. Ikväll ska jag äta god mat och pussa på mina underbara killar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

1.40 kommer gå bra. Du har ju farten i kroppen!!

/Katarina

Anna sa...

Ja men det är ju för fasiken under 5min/km som jag ska ner. Kul att ha ett mål dock. Hur går det själv. Har du kunnat sätta igång efter er sjukdom?

Anonym sa...

Du ligger ju precis över 4 min på dina 1000-ingar för fasiken!!!
Uthålligheten bygger du ju nu under vintern/våren.
Jag är igång igen. Vi kom med till TransAlp 2009 så jag är så illa tvungen att komma igång igen:)
/Katarina