måndag 29 december 2008

Snart är jag på banan igen

Idag vila, vila och vila. Nu ska jag bli riktigt frisk för att kunna sätta igång igen. Ikväll skulle jag lägga mig tidigt för att få sova. Men nu sitter jag här, pigg som attan och kan inte sova. Jag sov uruselt i natt och trodde jag skulle svimma i säng i kväll men icke.
Får väl sova om 20 år istället.

Snart nalkas nyårsafton. Vi ska vara hemma hos oss i år och vi blir totalt 8 stycken, ja 9 med lille sötnosen. Förra året var jag gravid, i år har vi ett barn plus att min vän H blivit gravid och ska få en liten bebis i februari. Barnen poppar upp för fullt hos oss. Vi som kan ska dricka champagne, äta pilgrimsmusslor, anka och någon god efterrätt. Dricka gott vin till och sen dricka ännu mer champagne. Det bästa med allt är att jag slipper laga maten. I år var vi så fiffiga att vi delade upp matlagningen och jag nej, nej, jag vill ej. Tur för oss att de andra ville. Jag orkade inte laga mer mat efter sambo D´s partaj.

Det ska bli mysigt att ses även om det inte var så längesen. Jag funderade på om man skulle summera 2008 och insåg direkt att det var superenekelt. VILGOT 2008. Super Vilgot kom och vår värld blev aldrig sig lik. Märkligt det där med barn. Man väntar och väntar på att skaffa barn, på att det ska kännas rätt och på att man ska ha upplevt allt man "ska" uppleva men fattar inte att det största äventyret är just det man drar sig för att uppleva. Vår Vilgot, det största och häftigase äventyret någonsin.



Jag funderar för övrigt starkt på att springa Sylvesterloppet här i Malmö på nyårsafton. Hade varit kul. Jag har försökt få med mig sambon Han nappade på idén för en månad sen men vet inte om han är lika välvilligt inställd på onsdag.


Nu ska jag göra ett nytt försök att sova, ska först in och pussa på denna sockertoppen.

1 kommentar:

Lena sa...

Livet blir till och med bättre med två;) Klart att du ska springa nyårsloppet i morgon. Om man tvekar mellan att springa och inte springa, spring. Det är mitt enda råd. Champangen blir ännu godare på kvällen, jag lovar. Och vore det inte kul att ha ett tävlingsresultat från ditt första år som löpare? GOTT NYTT ÅR!