onsdag 10 december 2008

Så hände det äntligen!!!

Ikväll var jag ute och sprang i ett mörkt och tyst Malmö. Malmö är egentligen en väldigt livlig stad och som polis har man fullt upp. Ikväll sprang jag rundan ner vid Ribba, vä hamnen, scaniaplatsen och upp til centralen, gustav och vidare upp till Pildammarna för att sen bege mig hem. Detta är en av mina favoritrundor, mycket beroende på att det är tyst och lugnt och fin omgivning.
Rundan är 12k och idag sprang jag den på 59.06 min!!! Vad jag har längtat och väntat på detta! Jag har velat komma under timmen sen jag började löpträna igen efter graviditeten. Nu är jag ingen soffpotatis längre, nu är jag en fullblodad löpare och jag är så glad. Jag satte upp händerna i skyn och skrek YEEEES! Lyckan var total.

Tänk att man kan känna så här efter ett löppass i ett regnigt och mörkt Malmö en onsdagskväll. Vad jag önskar att fler människor satte på sig ett par löparskor och gav sig ut. Vad jag önskar att dom skulle få uppleva det jag gjorde idag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så himla härligt, jag kände känslan ända hit!!!
Haha, jag ska spraya asfalten vid Scaniaplatsen, för jag kör precis samma runda som dig. Vi kan ha ett gemensamt "GO!" där:) (fast vid Kastellbron tar jag höger genom slottsparken)
/Katarina

Anna sa...

Höger vid Kastellbron, ska jag prova på. Jag har för övrigt inte vågat mig till Pildammarna på tisdagarna än. Kanske blir det ett nyårslöfte.

Lena sa...

Jag fick gåshud. Grattis, grattis, grattis. DU är så väl värd att nå detta mål. Så nu vill jag att tomten (eller Annas make) ger Anna en Garmin 305 i julklapp, för det är hon värd. Tjohoo!!!

Anna sa...

Lena, det ska jag framföra!!!