tisdag 30 december 2008

Nyårslöften

Jag brukar (som alla andra säger) inte ha några nyårslöften och bara därför tänkte jag smälla på med en hel drös nyårslöften inför 2009.
  • Fortsätta träna minst 5 pass/vecka. Två av dessa ska vara morgonpass.
  • Gå med i Heleneholms långlöparklubb här i Malmö
  • Gå på bio minst två gånger i månaden (älskar att gå ensam på bio)
  • Äta mindre kött, kan bli lite äcklad av allt kött man stoppar i sig. Måste utveckla min vegetariska sida.
  • Vara nöjd med vad jag åstadkommer, inte jämföra mig så mycket med andra.

Listan kommer säkert att fyllas på för nu kör jag. Ja, jag vet inga orealistiska mål men so far so good. Jo en sak till

  • Sluta göra saker jag inte vill. Måste sluta vara en looooser på den punkten.

Jag ser fram emot år 2009. Ett år som kommer att innebära mer fokus på löpningen. Mer fokus på familj och pusslade så att både jag och sambo D får egentid och tid för varandra. Jag kommer att börja en två årsutbildning inom polisen och jag ser så mycket fram emot att få sätta igång. Jag och D har i vår hängt ihop i 10 år! Mastigt länge och underbart länge. Han är fantastiskt och vansinnigt rolig. Ja 2009 kommer att bli en suveränt år. Vilgot kommer att börja prata och jag ser så mycket fram emot att få lyssna på hans tankar och idéer.

Nu ska jag titta på en del av BBC dokumentär om jorden, Planet Earth. D fick den i julklapp av mig.

2 kommentarer:

Lena sa...

Det låter som att det kommer att bli ett underbart år!

Anna sa...

Ja men så är det ju. Åren blir bara bättre och bättre!