tisdag 9 december 2008

Grå tisdag

Grått och tråkigt ute med lite duggregn. Kan det bli bättre? I alla fall inte när man ska ut och springa intervaller. Tanken är ju att jag eventuellt ska ge mig på två träningsdoser idag. Morgonens äventyr var intervaller. Sagt och gjort. Vilgot fick på sig overallen och jag min löparutstyrsel. Vi småjoggade bort till Hästhagens IP och jag köde 6x800m.



Usch vad jag inte gillade att springa intervaller idag. Segt och bara inte kul. Jag som brukar älska intervaller. De två första gick på 3.20, resp. 3.21. De fyra andra tog jag inte tid på eftersom min sötnos vaknade och var lite småledsen så han fick helt enkelt hänga med banan runt. Det var kanske inte helt optimalt men vad gör man inte. Vi avslutade med småjogg hem. Totalt 8k.

3 kommentarer:

Sofy sa...

Ibland är det guldstjärna för genomförande!

Anna sa...

Ja du har helt rätt. Jag får nog faktiskt ge mig själv en guldstjärna för det.

Lena sa...

Många skulle säga att det är grått, trist och döden (springa, när man har barn, ute, intervaller) Det går ju bara inte. Men visst, det är ju det som det gör. Bra jobbat!