söndag 5 juli 2009

15k

Söndag, veckan är slut. Jag är nöjd, jag är så in i bengen nöjd och glad med min vecka. Det känns som om alla mina batterier är fulladdade.
Idag var det jobb, Vilgot och Mr D var hos farmor och farfar. Jag fick sluta en timme tidigare och tog chansen att träna den timmen. Jag hade planerat ett ganska så jobbigt pass. 15k varav de fem i mitten skulle gå i tröskelfart.
Benen var sega och idag var de första 5k en brottningsmatch mellan huvudet och kroppen. Dessa gick i 5-5.15-fart och därefter 5k i tröskelfart med km tider 4.34, 4.33, 4.34, 4.38, 4.22. Ganska jämn 5kilometrare. De sista 5k gick i 5-5.15-fart. Totalt 15k på 1.14.17

Jag har fått ihop 58k denna veckan. Andra veckan med fem dagars löpning och fokus på tre fartpass. Det känns som om det börjar lossna och jag hoppas kunna köra på i samma takt så jag kan få ihop en fin tid på Laholmsloppet den 18 juli. Det är verkligen skönt att ta det vecka för vecka och jag är så glad när jag lyckas få ihop det. Jag kommer inte kunna träna mer just nu, det finns inget utrymme för det.

5 kommentarer:

Magdalena sa...

Vilket bra pass med bra tröskelfart. Jag skulle behöva kolla vilken röskelfart jag har, tycker jag numera får mmjölkjsyra så lätt!
veriferingsord: skallso (passar bra på starkt pannben!)

Em Löfgren sa...

shit! bra vecka!! =) många härilga kilometrrar!! inspirerande =)

Anna sa...

Magdalena, tröskelpass ger jättemycket. Fram tills för ett halvår sen fattade jag inte riktigt vad det var och varför man sprang tröskelpass men som sagt man blir uthållig snabb vilket är riktigt kul.

Emliscious, jag är så glad för varje kilometer man får ihop. Tack, vad snäll du är. Jag blir riktigt glad:)

Snorkkis sa...

Vad fint att känna att du är riktigt nöjd med veckan - och det ska du vara! Och vad är bättre än att starta en ny vecka med batterierna full laddade?

Anna sa...

Fröken Snork, fulladdade batterier behövs verkligen. Jag har ännu inte tagit mig ut i djjorna efter helgen men ikväll så.