lördag 18 juli 2009

LAHOLMSLOPPET

Jag vet inte hur det är i övriga Sverige men där jag befinner mig nu vilket är i LAHOLM, Halland så regnar det. Det har regnat från tidig morgon. Regn är ju egentligen inget farligt och jag gillar när det blir lite dåligt mysväder ibland. MEN idag har det ju varit LAHOLMSLOPPET i Mellbystrand och jag har sprungit det. Eller simmat kanske är ett bättre ord:) Man kunde springa antingen 6k eller 12k, jag valde att springa 12k vilket är två varv på en 6k slinga. Slingan är i vanliga fall väldigt fin men idag bestod den bara av vatten.

Trots detta var det ett glatt gäng på mellan 80-90 personer (sa någon till mig) som hade hittat till Hökafältet. Ett väldigt bekant ansikte fanns med bland denna tappra skara, Träningsglädje Sara. Hur kul som helst att hon hittat till årets regnigaste loppet i hela Sverige.

Men hur gick det då på detta årets regningaste lopp. Ja jag tog mig i mål på 54.23 vilket gav en snittfart på 4.39 per kilometer. Medelpulsen låg på 168, maxpulsen var idag 176.
Men jag skojar faktiskt inte när jag skriver att det var vattenpölar runt nästan hela slingan och det kändes som att springa i en lite å. Jag blev fyra i mål av tjejerna (tror inte att det var så många tjejer anmälda till 12k) Sista biten jagade jag en tjej som jag var tvugnen att släppa men tackade för draghjälpen efteråt. Störst tack får ändå kompisen Garmin. Jag hade ställt in klockan på 4.40-fart och utan hjälp från Garmin hade jag klarat hålla farten.

Nu väntar lite trevligt sällskap, kyld rosé (det funkar att dricka även om det regnar), god mat och en massa tramsigt prat om allt och inget. UNDERBART. Ha en härligt regnig kväll på er.

6 kommentarer:

Snorkkis sa...

Grattis! Fjärde plats var ju jätte bra! Och såg bild från Laholm på Saras blog, och jag tror dig när du skriver att det var som att springa i en å. Och snacka om att du vet din kapacitet när du hade planerat springa i 4.40, och gjorde 4.39!

Löpning & Livet sa...

Helt galet bra ju!! Stort grattis, du är väl värd några glas iskall rosé!

Anonym sa...

Vilken bra tid trots regnet! Kul att du och Sara träffades!
Kram.

Anna sa...

Fröken Snork, 4 av 11! Haha, Laholm i ett nötskal. Jag var glad för min Garmin igår annars hade jag inte fixat hålla takten.

Andréa, TAck Andréa, även om jag känner att jag drack vin igår och att det kanske inte var det bästa att göra efter att ha brutit ner kroppen så var det gott som attan.

Coyntha, Tack. Det var kul att se Sara i regnet.

Magdalena sa...

Grattis till bra palcering. Du är verklingen snabb som vinden Anna! Härligt!

Anonym sa...

GRATTIS! Grymt bra tid, i alla fall för mig!