fredag 10 juli 2009

Morgonstund

Det är tidig morgon men jag har varit vaken ett par timmar redan. Jag vet inte vad jag ska tycka om de tidiga mornarna men jag ser fram emot lite morgonlöpning när semestern kickar in. Vilgot är som en klocka, han vaknar mellan 5.30-6.00 varje morgon. Han vaknar och är lycklig. Jag vaknar, gnuggar mig i ögonen och hade det inte varit för att Vilgot har ett sådant leende på läpparna hade jag helst dragit täcket över mig igen.

Igår blev det 10k i 4.55-fart. Ingen sensation, jag hade sega ben från dagen innan. Idag står det korta intervaller på schemat och de ska klaras av innan lunch! Vi får se hur det blir med det.
Det känns som om jag har börjat få snurr på livet nu. Jag var så jäkla stressad innan, hade sömnbrist och började gråta bara jag fick en chans. Men jag antar att man måste låta livet sjunka in och inse att var sak tar sin tid. Det som spelar roll är det som är här och nu och kan jag på mitt sätt få livet att gå ihop så känner jag mig oövervinnerlig.

Ha en fantastisk dag!

7 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Oj. Tänkt om man kunde springa 10km i 4:55-fart bara sådär och på trötta ben! Grymt!

Magdalena sa...

Jag tycker du är fantastisk som har så bra snurr på ditt liv ändå men - det är tufft att ställa in sig på det nya livet när man fått ffa första barnet - andra möjligheter och andra prioriteringar kommer, man är inte van. Livet förändras så förändra livet, allt kan inte vara precis som förut men med lite anpassning, uppoffringar och stöd från nära och kära så funkar det ändå!
Du har bra fart på milen tycker jag - häftigt!

Anna (Orka mera) sa...

Nej livet blir inte riktigt sig likt med barn, det blir mer komplicerat och kräver mer pusslande och planering. Skönt att du hittat en balans och jättebra sprunget dessutom!!!

Lotta sa...

Men oj, tio kilometer i den hastigheten är ju fantastiskt! :) Löpning är terapi för mig och ibland är det löpningen som ger mig min balans..

Snorkkis sa...

Ja, jag förstår inte hur ni som har barn hinner. Ni måste vara sådär super-effektiva. Men springer man milen på under 50 minuter bara sådär, går ju träningen ganska snabbt :) . Ha en bra helg Anna!

Tröskelkungen sa...

Du gör ett bra jobb som fixar att få ihop din vardag. Det är som Lena och jag brukar konstatera att tid för träning, liksom allt annat man vill prioritera, måste planeras in. Det uppsår inte tid av sig själv.

Träningen flyter på fint för dig kunde jag också konstatera. Tiderna på intervallerna kryper neråt. Bara att fortsätta på samma sätt du får ju till både kvalitet och hyfsad mängd.

Prinsens minne 15:e augusti blir fina fisken. Jag har aldrig sprungit det loppet jag tror att det är ett riktigt schysst lopp i en riktigt kul sommarstad.

Anna sa...

Andréa, Tack jag trodde nog det skulle gå långsammare än vad det gjorde.

Magdalena, Om jag inte haft den supporten från Daniel som jag har hade det aldrig gott. Han är alltid på när jag tränar.

Anna, Det är inte helt enkelt men jag har upptäckt att det egentligen inte beöver vara så svårt och det är skönt.

Lotta, håller helt med dig där. En del läser böcker, andra mediterar, jag springer. Det är verkligen en slags terapi.

Fröken Snork, :) Ha en bra helg du med.

Tröskelkungen, ja, jag serfram emot Prinsens minne. Tiderna börjar som sagt krypaner och jag det ska bli kul att se vad jag kan springa just nu på 12k nästa lördag. Jag måste tacka för alla bra träningstips, de har verkligen hjälpt med att få ner tiderna. Och ja, planering och prioritering är nyckelfaktorer för att få det gå ihop.