onsdag 8 juli 2009

Jag börjar nog bli tradig

Åh så jag längtat dessa dagar jag inte hunnit med att springa. Eller hunnit med, jag har helt enkelt inte orkat när klockan slagit kväll. Det har varit mycket på jobbet. Vissa tar ju aldrig semester...
Jag genomförde i alla fall ett tröskelpass. Antar att folk börjar bli uttråkade på att läsa om mina tröskelpass men vad ska man göra. I like! Dessutom är de grymt effektiva. Mina coreövningar MÅSTE verkligen börja göras. Ska haka på Fröken Snorks utmaning. Jag känner av baklåret men ignorerar smärtan och vill/orkar helt enkelt inte göra det efter passet. Tänker att imorgon då ska jag sätta igång. Hur svårt kan det vara, 3 ggr i veckan, tar bara några minuter.

Idag blev det 2k uppjogg, jag skulle satt igång efter 1k men benen kändes sega. Sen 3x3k med 2min gåvila mellan varje. Jämna tider även idag, 4.31-fart, 4.34-fart och slutligen 4.29-fart.
Malmö i ett nötskal betyder motvind under de sista två intervallerna och jag fick ta i mer än jag borde. Nerjogg 1k, tot 12k idag.

Imorgon hoppas jag kunna träna på jobbet, kläderna hänger med fram och tillbaka varje dag i hopp om att få användas. Nu ska jag se om jag kan ta mig för att läsa lite. Har precis läst färdigt Änglars lek av Carlos Ruiz Zafone, andra boken av honom. Vindens skugga har jag ju som ni alla vet som favorit. Den ligger fortfarande i topp. Änglars lek var bra men den håller inte samma nivå som Vindens skugga. Någon som har ett boktips?

5 kommentarer:

Magdalena sa...

Vilket bra tempo du håller på dian långa intervaller!
Jag har precis beställt Vindens skugga, kommer nog imorgon och då ska jag sätta igång!

Anna sa...

Magdalena, Åh vilken läsning du har framför dig. Njut!

Katarina M-I sa...

Jag blir glad bara av att läsa att du har haft tid att löpträna!
Du kan skriva om tröskelintervaller varje dag, jag tröttnar inte:)

Och coren...
Efter TA kör jag också igång:)

Snorkkis sa...

Håller med Cykelmygga - jag blir lika inspirerad av dina intervaller och tröskelpass varje gång! Och blir andfådd bara av att läsa om ditt tempo!

Anna sa...

Katarina, Helt rätt. Underbart när man får till det.

Fröken Snork, Härligt att höra att mina svettpass ger inspiration.