söndag 12 juli 2009

Ikväll kunde jag tagit mig till Kina eller YEEHA!!!

Det är sant, ikväll hade jag sådant flyt så jag trodde mina ben skulle ta mig till Kina. Jag vet inte varifrån all kraft kom men den fanns där jag tog hand om den. Min dag började annars vid 05.00 då Vilgot bestämt sig för att gå upp. Det var min morgon så jag stapplade upp efter ca 3 timmars sömn, satt och lekte med Vilgot samtidigt som jag pimplade kaffe i stora lass. Klockan 09.00 bestämde jag mig för att Mr D fick ta över som lekledare så jag kunde få sova ett par timmar. Jag var trots ytterligare 2 timmars sömn trött och grinig. Efter städ, Bauhaus och mat var det äntligen dax för lite löping. Klockan hade hunnit bli 20.00 innan jag gav mig ut men det var värt att vänta på.

På schemat (för det finns ett egenkomponerat schema) stod precis som förra söndagen 15k varav 5k i tröskelfart. De fem första gick i 5.06-fart, det kändes bra och jag var rätt pigg i benen. De fem i tröskelfart skulle gå i 4.30-fart var det tänkt. Det är 12 sek fortare än vad det brukar men jag vet att jag fixar det med lite pannben. Mina fem gck i 4.25-fart vilket resulterade i 22.05 på 5k! Ha! 6 sekunder snabbare än på våruset och med 5k i benen innan!!!
Jag pustade ut ett par minuter och forsatte mala på i ytterligare 5k som gick i 4.52-fart. Jag kan inte komma ihåg sist det kändes så bra och jag kände mig så stark. Veckan är över. Jag är återigen nöjd och belåten. Imorgon tar jag vila och funderar på vad veckan skall erbjuda i form av löpning. på lördag är det lopp i Mellbystrand. Har ni vägarna förbi Mellbystrand så häng på, 6k eller 12k på en riktigt fin och bra slinga. Jag har inte koll på när loppen stratar än men ska kolla upp det.

12 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

My god vad snabb du är!! Inspirerande! Ska ha dig i tankarna när jag springer första snabbdistansen på mycket länge om några timmar.

Anna (Orka mera) sa...

Så härligt!! Bra jobbat. Vägarna förbi mellbystrand har jag faktiskt (dags för Laholm nu...) men tror inte det är bra att starta cykelveckan med att paja knät genom att testspringa. Även om jag hemskt mycket jättesupergäna vill. Jag har löpabstinens!!!

Magdalena sa...

Snabbfotade Anna! Vad härligt emd sånt flyt!

Katarina M-I sa...

Wohaaa!!
Konservera, lägg på på burk och plocka fram denna underbara känsla vid behov:)

Kör hårt nu, jag ska f*n jaga dig när jag rullar igång löpningen efter TA igen!!!

Kram

Anna sa...

Andréa, Hoppas snabbdistansen gick bra!

Anna, Laholm och cykling. Hoppas ni får en underbar vecka. jag ser fram emot bloggande från LA.

Magdalena, flyt är underbart, hoppas det håller i sig.

Katarina, Jag har lagt undan det men inte för långt borta så jag snabbt kan plocka fram det. Ser fram emot lite fartpass ihop.

Snorkkis sa...

Wow vilken fart! Redan "uppvärmningen" var ju i racerfart. Tänkte du köra 12 k på helgen? Spännande med lopp!

Anna sa...

Fröken Snork, Yes en tävling på 12k var det tänkt. En liten lokal tävling som går i Laholm varje sommar men som jag aldrig sprungit. Tänkte att det var på tiden nu.

Sussie sa...

Härligt! Sån känsla skulle man ha oftare!

Anonym sa...

Åh, härligt med framgångar! Grymt gjort... Synd att jag inte har vägarna förbi Mellbystrand, fast jag vet var det är i alla fall. Bara det är ju ganska bra gjort...

Snorkkis sa...

Tror du kommer att bli stentuff på loppet! 12 k måste ju vara perfekta distansen för dig, snabb som du är.

Anna sa...

Sussie, Ja jag vet, varför händer det inte så ofta?!

Marathon Johan, Inte illa att bara veta var Mellbystrand är:)

Fröken Snork, på lördag ska jag springa för glatta livet:) Jag gillar ju 12k så det är bara att köra så länge jag orkar.

Tröskelkungen sa...

Kanon Anna! Fan nu går det som tåget. Rulla på bara