torsdag 2 juli 2009

Ännu en dag

Efter en dag på stranden som inte blev så het som jag trodde och lite mat har jag ikväll kört 1k intervaller runt en liten sjö här i Laholm som heter Glänninge. Runt sjön är det 1100m så den passar utmärkt för att köra just 1000m intervaller. Mina tider på följande 5 intervaller blev
4.24, 4.19, 4.12, 4.02, 4.05 med 2min vila mellan varje. Lite ojämna intervaller som vanligt och jobbigt på slutet så jag började kohandla med mig själv inför sista intervallen. Springer jag denna (sista) behöver jag bara jogga ner 1k istället för 2 och så blev det. Med upp o nerjogg fick jag ihop 8k.

Jag belönade mig själv med ett dopp i sjön. Imorgon ska jag o Vilgot hänga vid Glänninge med alla högljudda tonåringar för vågorna vid havet var lite för stora för Mr Charmig. Han gillar sanden och badar gärna sina tår men ville inte gärna plaska runt vid kanten. Hans vilja min lag. Jag har idag upptäkt att småstadslivet faktiskt inte är så dumt. Speciellt inte i en stad som Laholm som faktiskt, utan att överdriva har allt.
Nu ska jag fika med min mamma, pappa golfar och Vilgot sover. Ännu en underbar dag i mitt liv. Det enda som fattas är Mr D som jobbar i det grannlandet Danmark där man har 29 grader varmt på kontoret och där man måste vänta över 45 minuter på försenade tåg för tågtrafiken över sundet har kajkat ihop i semsetertider. Saknar dig.

11 kommentarer:

Snorkkis sa...

Fin trend i tusingarna där, då de blev bara snabbare o snabbare! Låter som om ni har det mysigt o bra; hoppas Mr D. kommer hem snart också!

Katarina M-I sa...

Fin fart i värmen!

Det blir tufft för mig att hänga med nästa gång vi kan träna ihop:)

Kram Katarina

Anna sa...

Fröken snork, ja det var tur att det gick neråt och inte uppåt som jag först trodde det skulle.

Katarina, du behöver inte vara orolig. Pulsen är skyhög när jag kör och det är mycket huvud som får jobba. Jag har en lång väg kvar MEN jag ska nog ge dig en fajt!

Anna (Orka mera) sa...

Finfina tider! Det där med dopp låter inte dumt. Måste hitta nått att doppa mig i....

Anna sa...

Anna, ja en sjö är grymt härligt. I Malmö blir det ju ribban men måste ändå säga att en sjö slår det mesta.

Lena sa...

Imponerande tider;) och vilket härligt pass!

Anna sa...

Lena, tack och ja det var ett härligt pass även om jag kanske just då inte var lika pigg som nu på att kalla det härligt:)

Snabba Fötter sa...

Fina intervalltider. Och det är ju bättre att tumma på nerjoggen än på intervallerna :-)

Anna sa...

Snabba fötter, Håller helt med dig. Bara en massa tråkig transportsträcka.

Anonym sa...

Imponerade hur du kör på med intervaller! Är riktigt avundsjuk...

Anna sa...

MarathonJohan: Det är bara att sätta igång. Du kommer fastna direkt eftersom det ger så jäkla mycket.