torsdag 30 juli 2009

En sliten vagn på en sliten IP

Tre saker som jag just nu gillar:
1. äta oliver
2. tre nya böcker på bordet framför mig
3. löpningen som jag fick till idag

Just nu sitter jag och knaprar gröna stora underbara oliver. Gott så in i bengen. Vilgot sover lite eftermiddag och jag har precis varit ute och hämtat ett bokpaket med tre nya underbara böcker.
Den första boken är Happy Yoga - 7 skäl att släppa taget. En bok som jag aldrig skulle inhandlat om det inte varit för en bokcirkel på nätet som jag är med i. Många där är tydligen yogautövare och det sägs att man inte behöver syssla med yoga för att gilla den så jag testar. Den andra boken heter Berättelsen om Edgar av David Wroblewski. En tjock och härlig bok som jag längtar efter att påbörja. Måste bara läsa om yogan först... Tredje boken Daniel´s running formula av Jack Daniels (roligt namn) handlar ju såklart om löpträning och är Tröskelkungens bibel. Jag ska läsa den och bli lika snabb som Tröskelkungen:)

Så till det som bloggen handlar om, löpning. Jag gick till SATS idag med Vilgot i vagn bara för att bli informerad om att det inte var någon barnpassning på fm. Jag hade läst fel, såklart! Jag började knalla hemåt igen och beslutade mig för att testa gamla vagnen med Vilgot i på Hästhagens IP. Det visade sig att det gick alldeles förträffligt bra att springa runt en sliten IP med en sliten fyrhjulad vagn. I 4k hängde vagnen och Vilgot med sen hade Vilgot slocknat vilket var super för jag hade tänkt köra korta intervaller och det är ju lite lättare att göra utan en vagn. Så jag ställde mitt ekipage åt sidan och gjorde 4x2min, vila 1min, 4x1min,vila 30 sek, 4x30 sek, vila 15 sek. nerjogg. Totalt ett pass på 11k och jag insåg att bara viljan finns så går det mesta att göra.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Smart gjort med vagnen där du... Tål att funderas på om jag kan göra nåt liknande kanske. Fast å andra sidan är pappaledigheten tyvärr snart slut :(

Snorkkis sa...

Vilken sötnos på bilderna i förra inlägget! Och kanske gårdagens vila gjorde så att dagens pass blev extra bra, och att det fanns extra mycket vilja!

Intressanta böcker - Running formula har ju fått verkligt positiv respons, och det är nog många som ser den som bibel. Lova att komma med recension sen då du läst den!

Löpning & Livet sa...

Riktigt imponerande!! Och så blev jag sjukt sugen på stora gröna oliver.. :)

Anna sa...

MarathonJohan, ibalnd har nöden ingen lag som man säger.

Fröken SNork, helt sant, igår var revanschdag. Jag lovar återkomma med en recension.

Andréa, Stora grösn oliver med kärna är superfint när snacksbegärret sätter in.

Lotta sa...

Bra jobbat med "barnvagnsrallyt"! Ser också fram emot en recension av löparbibeln när du känner dig redo. :)