måndag 27 juli 2009

Inget sprunget men ny mobil och en glimt på en åsna

Jag har fixat en ny fräsig mobil idag. Vilgot hade slemmat ner min gamla så mycket att den faktiskt inte gick att använda mer. Efter att ha varit mobillös i några dagar nu har jag så äntligen fixat en ny. Utan mobil är man avskärmad från välden vilket i min värld kan vara jäkligt skönt. Jag är ingen telefonmänniska som sitter och snackar i telefon flera gånger om dagen och tycker man dessutom om att hänga med sig själv ja då överlever man att inte ha mobiltelefon i några dagar. Jag förstår om ni tycker att jag låter tråkig men jag gillar ensamheten (den valda förstås). Tyvärr ges den inte så stort utrymme längre efter Vilgot inträde i mitt liv men för mig är det viktigt med de ensamma stunderna. En del är så jäkla rädda för att vara ensamma. De kan inte gå på bio ensamma, de kan inte äta ute ensamma, de kan inte bara sitta hemma en lördagskväll ensamma. Allt det älskar jag och jag värdesätter de stunderna mer idag än tidigare när jag kunde ta dom för givna. Jag tror att alla som gillar det här med löpträning är halvt enstöringar:) Mycket av vår träningstid spenderar vi ensamma med våra tankar och vår svett. Jag säger inte att det är så, det är bara mina funderingar (så att ingen tar illa vid sig).

Nog om det. Jag kan nu med min nya mobil ta kort på mig själv och på alla andra som vill vara med på bild. Jag ska bara lära mig att föra över bilderna till datorn så ni kan få se dom. Det är faktiskt mycket roligare att läsa en blogg med bilder i än med bara text men så är jag alldeles för lat för att ta kort och sen föra över dom, kanske det blir lättare med mobilen eller så fortsätter jag kanske helt att skita i att lägga upp bilder. Vi får väl se.

Idag då, ingen träning även om det var inplanerat 10k. På något vis blev det bortsollat bland en massa härlig barnlek, trivsel med mor och far och läggning av Vilgot. Jag är trött i kroppen från igår men kände ändå att det inte var så farligt att jag inte pallade ett varv runt kvarteret. Jag och Vilgot är hos mormor och morfar på SPA som jag kallar det. Spa för mig och två lekledare till åt Vilgot. Jag får sova ett par timmar mer och Vilgot får service 24h. Alla vinner på det. Det är cirkus i lilla Laholm och vi har varit uppe och tittat på djuren. Det fanns hästar, en åsna och en massa hundar. Vilgot är tokig i hundar och blev givetvis överlycklig när han fick se så många på en gång. Åsnan var också en höjdare även om han nog trodde att detvar en stor hund. Jag har tagit bild på åsnan men misslyckades med att ladda ner bilderna från kameran.

Imorgon blir det springa av igen. Sov gott.

5 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Ligger nog något i det resonemanget.. jag gillar och värdesätter också den valda ensamheten. fast den ska vara just vald, annars är det inte lika kul..

Anonym sa...

Håller helt med dig angående enasmheten. Självvald ensamhet kan vara helt underbar men precis som du säger är det inte så lätt med småbarn. Tur att det finns mormödrar och farmödrar som gärna passar barn då och då...

Anna sa...

Andréa, nej ovald ensamhet är jobbig. Det är det som är så fint med bloggvärlden. Man kan välja att springa/träna ensam eller så kan man hänga på en bloggkompis. Bloggvärlden är oändlig när det gäller möte med andra likasinnade löpnördar.

MarathonJohan, ja halleluja för våra underbara mor och farföräldrar.

Katarina M-I sa...

hehe, jag håller med dig till hundra procent. Jag diggar mitt eget sällskap. En lördagkväll helt för sig själv är lyx numera!

Marina sa...

Jag instämmer absolut med det skrivna. Jag värdesätter verkligen egentid!