onsdag 1 juli 2009

Röster i huvudet

När huvudet säger "Anna, du är trött nu, räcker det inte med ett varv" är det ibland svårt att säga nej. I dag hade jag styrkan att stå emot. Man blir inte snabb och man blir inte uthållig om man låter huvudet bestämma jämt. Jag är i Laholm hos mina föräldrar. Vilgot lever det glada livet med uppassning 24h om dygnet i form av lek, bad och annat skoj. SÅ det är klart man passar på att springa en runda på den sköna slingan i Mellbystrand när tillfälle ges. Två varv på 6k slingan. Samma sträcka och samma slinga som jag ska springa på Laholmsloppet. Jag var snabbare på andra varvet. Inte för att jag hade garmin med mig men jag var snabbare. Det är skönt eftersom jag ville ge upp efter ett varv. Röster i huvudet är ju aldrig bra, speciellt inte de som är slöa och trötta. Nu ska jag sova, imorgon är det beachen som gäller och härliga intervaller på kvällen och sen ett dopp. Livet är najs.

7 kommentarer:

Tröskelkungen sa...

Gott jobbat!
Milen skall bonkas in i benen så är det bara ;-)

Löpning & Livet sa...

Härligt med semster sol och löpning! Säg åt kroppen att särpa sig, klart den ska passa på att utmana sig själv nu när det finns barnpassning och allt :)

Ha en jättefin dag!

Anna (Orka mera) sa...

Ja semester är aldrig fel! Om 2.5 vecka är det min tur att glassa i Laholm.... hur mycket glassa det nu blir!

Hoppas dina inre röster är bortskrämda till nästa pass :)

Anonym sa...

Låter underbart! Barnpassning är inte dumt ibland...

Anna sa...

Tröskelkungen, exakt, så är det bara.

Andréa, Ja, kroppen ska göra det den blir tillsagd, hur svårt kan det vara?

Anna, Välkommen till Laholm även om din vistelse här kommer att vara betydligt mer slitsam än min.

MarathonJohan, barnpassning är guld värd när man försöker få ihop livet. Utan nära o kära hade man ju aldrig fått ihop allt.

Lena sa...

Barnpassning=träning, det är den hemliga ekvationen!

Anna sa...

Lena, verkligen. Tänk om man hade det lite oftare. Men då får det nog till en flytt.