tisdag 28 juli 2009

Dubbelt upp!

Jag har lyckats med något som jag inte tagit mig an på år och dar... Jag har tränat två gånger på en och samma dag HEJA MIG! I morse efter 09.00 stack jag, Vilgot och morfar ut till slingan i Mellbystrand där jag sprang 10k och killarna promenerade ca 1k. Underbara unge, han älskar vara ute och gillar skogen skarpt. Underbara morfar som följer med Vilgot på hans upptäcktsfärd i det gröna paradiset.

Nu ikväll följde jag med en vän ut och körde 60 minuter crosstraining på samma ställe. Vi kutade och hade styrka på olika stationer. Vi avslutade passet med korta äckelintervaller i sanden. Jag blev rejält trött och ska nu spana in utbudet av liknande träning i Malmö.

Nu är det mammas vansinnigt goda mat som ska ner i magen och göra nytta. Imorgon kör volvon oss ner till Malmö igen. Veckan som kommer skall förhoppningsvis bjuda på ännu mer härlig träning. Hej så länge.

7 kommentarer:

Snabba Fötter sa...

Imorgon är det min för att försöka köra dubbelpass, extremt ovanligt för mig också. Håll tummarna!

Katarina M-I sa...

Jag bara jäser, det börjar bli väldigt tråkigt.
Vila är inte min kopp te.

Hoppas vi kan ses en sväng snart!

Kram K

Anders Carlsson sa...

Korta äckelintervaller i sanden låter riktigt härligt för låren. Kul att läsa din blogg!

Petra sa...

Dubbelpass - gud vad bra jobbat! Nu fick jag nastan prestationsangest:)

Anna sa...

Snabba fötter, Jag håller tummarna, såg att första passet var avklarat. BARA ETT KVAR!!!

Katarina, Jag kan springa nästan när som på kvällarna. Daniel jobbar en vecka till så dagarna går inte. Jag tror att jag ska testa Heleholm på tisdag, förra veckan var där ett gäng så de håller nog i sig än.

Anders, Vad roligt att du tyckte om att läsa bloggen. Jo, man tror ju inte att 15 sek intervaller biter så bra men aj vad det gjorde ont.

Petra, Ingen prestationsångets. Det händer aldrig och går bara att göra när man har barnvakt 2! ggr på en dag.

Marre sa...

Perfekt! Du ser att det går bara man vill - eller hur det nu var.... ;-)

Anonym sa...

Låter underbart, och morföräldrar som passar barn under träningspass är bland det bästa som finns!