fredag 24 juli 2009

Längtan

Vilgot sover så gott och jag laddar för ett intervallpass på löpbandet. SATS har barnpassning vilket passar ypperligt bra idag. Igår blev det 12k i bra fart. Ingen Garmin fick följa med. Det var en behaglig kväll och jag kunde njuta av min löpning. Jag har haft lite svårt att komma till ro med mina distanspass. Jag har fått myror i benen och vill helst bara få det överstökat. Men det är ju viktigt att inte springa som en dåre varje gång. Dessutom får jag se till att börja gilla att mala kilometer eftersom jag idag satte in 795 pix till Stockholm marathon som går 5 juni nästa år.

Jag vet att det kanske är i tidigaste laget att anmäla sig till ett lopp men jag har gett mig den på att jag ska springa Stockholm marathon nästa år. Dessutom är det ju värsta löparhajpen för tillfället. Alla ska springa och alla ska springa lopp. Folk utmanar varandra och de utmanar sig själva. Jag tycker bara det är underbart att folk som kanske tidigare avskydde att sätta på sig löpardojjor nu gör det och ännu bätte att de pressar sig själva i lopp. För hur det än är så är det loppen som driver i alla fall mig framåt. Det är då man får ta del av resultatet av alla slitiga timmar. Jag vill inte missa min chans till att delta i årets största party därför anmäler jag mig nu så jag i lugn och ro kan förbereda mig så gott det går.

Jag längtar redan efter att få stå på startlinjen med en mage som spritter av nervositet och jag längtar ännu mer efter att få pressa mig själv så kroppen skriker och få uppleva känslan av att passera mållinjen efter timmar av slit. Det är livskvalitet.

P.S Som grädde på moset slängde jag in en anmälan till Göteborgsvaravet den 22 maj. Visst borde man väl fixa både och ?!

8 kommentarer:

Elin sa...

Ska bli kul att följa din träning fram till Stockholm Marathon nästa år :)

Anonym sa...

Att springa Göteborgsvarvet två veckor innan är nog näst intill idealiskt! Tycker att alla träningsprogram för mara som finns med i Runners World eller på marathon.se o.s.v. föreslår att det sista långpasset innan maran ska vara två veckor innan och då är väl en halvmara perfekt!
Själv är jag anmäld till Varvet men inte till maran. Funderar lite på Köpenhamn Marathon istället men vi får se...
Lycka till och tack för tusingtipsen! Ska försöka få till ett pass i helgen!

Löpning & Livet sa...

Klart du ska springa! Och ju tidigare man anmäler sig desto bättre. Jag är själv lite orolig över att jag inte kommer hinna anmäla mig till båda loppen, men eftersom jag har ett lidingölopp och lite annat att betala först får det nog vänta ett par måndader.. (det där med att ara student du vet..)

jag tycker att det funkade att springa både varvet och maran, men helt optimalt är det ju inte eftrsom det ju är en chansning om man hinnr återhämta sig mellan.. nu funkade det ju, men då gick jag heller inte för fullt på varvet utan tog det ju rätt lugnt..

Du är så duktig med all din kvalitetsträning!!

Anna sa...

Elin, ja, jag hoppas kunna satsa för fullt utan snoriga barnbaciller och motivationsdippar men det ska vi inte tänka på nu:)

MarathonJohan, Sant, så sant men så vill man ju ändå springa på för varvet. Jag tror nog det går om jag bara ser till att vila ordentligt. Dessutom kanske kroppen blivit mer tålig fram tills dess. Tacka inte mig, tacka tröskelkungen, han har gett mig alla tips jag gav till dig.

Andréa, du var ju grym både på varvet och maran. Kul att det funkade. Jag kör på så får vi se vart det landar. Och med anmälan, det är ju inte direkt panik, det är många månader kvar.

Anna (Orka mera) sa...

Jag har kört båda loppen både i år och förra året. Ett tips kan vara att inte ösa fullt i Göteborg. Jag gjorde det - och nu sitter jag här med mitt knä... Vet inte om det är därför eller för nått helt annat :(
Men det är underbara lopp båda två och blir jag hel kommer jag med all sannolikhet köra båda även nästa år.

Anna sa...

Anna, men du är ju übermycketcoolare än vad jag är och fixar varvet och marathon på grymma tider som få någonsin kommer uppleva i spåret.

Snabba Fötter sa...

Det kommer säkert gå jättebra! Perfekt att anmäla sig i god tid, så är det gjort. (Jag kanske också skulle göra det).

Många säger att 2 veckor är för nära för att göra kanonresultat på båda loppen, men jag vet inte. Det kan ju gå både bra och mindre bra av alla möjliga anledningar.

Anna sa...

Snabba fötter, jag gillar din inställning och kommer att ha den i huvudet när jag kör loppen. Det kan gå jättebra och det kan gå åt skogen som du skriver av många naledningar.