torsdag 19 mars 2009

Fantastiska Garmin

Jag fick min Garmin idag och var bara tvungen att testa den. Jag mekade en del med den men gav upp och stack bara ut. Det finns så extremt många finurliga inställningar. Jag ställde in infon om mig och drog ut vid 20.30-tiden. Jag måste börja springa igen på kvällarna för det är underbart. Alla gator är tomma och det är tyst och lugnt ute.

I alla fall sprang jag 10k på 48,20 och nu har man ju helt plötsligt lite fakta att skriva ner och jämföra med. Jag höll ett 4,50 tempo om man slår ut det men sanningen är att jag började i ett 5-5.10 tempo och ökade sen så jag låg mellan 4.40-4.55 tempo. klockan måste vara extremt känslig och snabb på att svara för ena sekunden låg jag på 5k/h och i andra sekunden på 4.20k/h. Men men jag lär mig väl alla funktioner och sånt snart.

Jag hade en maxpuls på 172 och medel låg på 161. Vet inte var i skalan jag befinner mig men det var ju jobbigt så jag antar att siffrorna visar det. Jag kan till och med se hur många kalorier jag gjorde av med, 579 stycken!

Jag kommer inte rabbla siffror varje gång men shit vad kul att ha en massa att jämföra med.

Summan av kardemumman, jag är nöjd, rent av helnöjd. Jag fick till ett hyfsat tröskelpass. Kan dock inte släppa tanken på att jag den 16 maj ska springa lika långt + lite till lika fort...

6 kommentarer:

Tröskelkungen sa...

Stabilt köp!
Garmin regerar som motivationshöjare. ha så kul

Anna (Orka mera) sa...

Ja visst är det kul! Bra fart också förresten! Du kommer att blåsa fram i Göteborg!

Katarina M-I sa...

Hoppas du känner dig lugnare nu inför varvet:)
Farten finns ju där!

Anna sa...

Tröskelkungen: Kul lär man få. Den är ju grym.

Anna: Fattar vad du menar när du skrev att du inte klarar dig utan din Garmin.

Katarina: Lugn och lugn men jag ska fasiken göra ett försök.

Snorkkis sa...

Kul att läsa om din första Garmin-upplevelse! Och vad fort du springer!

Anna sa...

Fröken snork: Fortare ska det gå:) Jag är glad att det kunde gå så fort med tanke på de sista månadernas halvdanna löpning.