söndag 22 mars 2009

Tidig söndagsmorgon

Hua vad tidigt jag är uppe. Vilgot leker på golvet och jag halvligger i soffan. Jag kom i säng efter 01.00 igår och min kropp som redan ligger back sömnmässigt skriker efter mer sömn.
Jag har surfat runt bland mina favoritbloggar och läst vad alla gjort senaste dygnet. Så många flitiga och inspirerande bloggare. Jag var inne på Spring-Therese blogg och i ett av hennes kommentarfält hade hon skrivit:

Minut för minut, kilometer för kilometer, mer sådant! Det är så det funkar. Inte tänka. Inte alls. Utan bara köra. Varje sekund, varje steg, varje andetag. Är ett närmare mål.

Så sant. Så sant att jag ska bära det med mig. Även om orden var riktade till en annan, en otroligt cool och superduktig tjej så ska jag andas dessa meningarna. Tänk vad en titt in på en blog kan ge inspiration.

4 kommentarer:

Snorkkis sa...

Ja visst finns det mycket inspiration att hämta från alla träningsbloggar! Din blog är en av dem!

Anonym sa...

Jag känner mig alltid så platt när jag kommenterar, men jag vill ändå säga att din blogg är schysst och... något mer, som jag glömt.

Anonym sa...

Jo! Att vindens skugga mycket riktigt är en "jäkla bra bok". Läste den alldeles nyligen.

Anna sa...

Fröken Snork:
Tack, detsamma!

M: Tack och visst är boken grym. Blir ledsen att jag redan läst den.