onsdag 11 mars 2009

Tjusningen med livet

Ja just det. Tjusningen med livet är väl att det inte ser likadant ut varje dag och att man egentligen aldrig kan förutsäga vad som kommer att hända nästa dag. Som idag. Jag vaknade som vanligt lite innan 06.00 av Vilgot. Han var som vanligt förutom att han inte ville ha sin välling. Knasigt tänkte jag men han vill väl äta sen. En halvtimme efter kom tre stora spyor som landade på mig och på golvet. Han grät en släng men var mest glad över att få ha kräkts tror jag. Så efter denna fantastiska inledning på dagen var det bara att ändra planerna för dagen och sätta på sig en stor dos tålamod och hålla tummarna att det inte blir långdraget.

Nu ligger han och sover och jag bloggar för att inte tappa sugen att ge mig ut ikväll. Ute skiner solen och trots att persiennerna är nere letar den sig in så jag också får njuta. Det största solskenet ligger i sin säng och sover så det är bara för mig att kika in om jag vill ha lite sol:)

Som sagt tjusningen med livet är att man aldrig vet vad som väntar:)

2 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Jona skrek något helt fantastiskt efter mig på intervall 8 av 10 idag "Vad är det roligaste Emil gör?"
Den intervallen gick 10 sekunder snabbare...
Visst är det jobbigt med magsjuka, men det går över och det mesta går att tvätta:)
Hoppas lilleman mår bättre!
/Katarina

Anna sa...

Tack Katarina. Han mår varken bättre eller sämre och imorgon är en ny dag!