fredag 6 mars 2009

Fredagsintervaller

Jag jobbar på att kapa kilometrar från mina fyra mil. Idag, innan lunch blev det intervallträning. Jag testade Olga-intervaller (dessa går att läsa om i nya Runners). Det blev 2x400m, 2x300m, 2x200m, 2x100m i tröskefart. Eftersom jag legat lågt med intervallträning på sista tiden så har jag tappat fart och la mig lite över vad jag haft som tröskelfart innan. Man ska alternera mellan hårt och mindre hårt så jag körde 13km/h på första och 12,8km/h på andra. Detta höll inte hela vägen så jag fick på slutet sänka mig till 12,8km/h och 12,6km/h på andra. Jag gjorde intervall så med 2k uppjogg och 2k nerjogg fick jag ihop 10k idag.

Ett skönt och roligt pass, jag ÄLSKAR ju intervaller. Bakbenet känns mindre när jag öser på lite. Jag körde i mina puma för de är lite lättare och de funkade utmärkt. Jag är glad och upprymd och full av energi efter intervallpasset. Tänk att det ska till ett slitpass med en massa svett för att höja min motivation. Men när man känner att man har lite fart i benen ser man allt mycket klarare. En bra tid på Göteborgsvarvet kanske inte är omöjligt trots allt.
Fredag igen, var sjutton händer med all tid. Kvällen blir lugn och jag ska sova tidigt, jag har ju 3 mil kvar att springa innan veckan är slut.

Lev väl mina vänner!

5 kommentarer:

Snorkkis sa...

Lyckans dig som gillar intervaller! Bra jobbat med Olga - du hade visst bättre koll på en riktig Olga än vad jag hade - gjorde min egen variant igår :)

Anonym sa...

Jag skulle springa tempo jag, men du såg ju hur det gick:)
Låt oss hoppas det bara är lite sömn som behövs:)

Kör hårt, 40 km till söndag fixar du fint!
/Katarina

Anna sa...

Fröken snork: Din variant verkade vara rätt saftig den också! Och vem vet förr eller senare kanske du också kommer fastna för mördande intervaller.

Katarina: Jag tror stenhårt på sömn,. Tyvärr prioriterar vi bort det alltför ofta.

Magdalena sa...

Härligt Anna! Körde oxå intervaller idag och blev oxå upprymd! Bra sätt att starta en fredagkväll på, eller hur?

Anna sa...

Magdalena: Grymt bra, man är taggad hela helgen.