söndag 1 mars 2009

Livet är najs

I dag vaknade jag vid 08.30-tiden. Det var min tur att sova ut. Jag hade lite ont i huvudet. Min och Mr D underbara kväll slutade med att jag gäspade mig hela vägen in till sängen kl 23. Vi åt massa god mat och drack ett riktigt gott vin. Det var mustigt och kraftigt och tyvärr efter att ha varit uppe sen 06.00 och sprungit två löppass blev jag trött. Knasigt värre hade jag lite ont i huvudet eller rättare sagt var jag nog lite bakis.

Istället för att springa tog jag med Vilgot på promenad och vi gick inom bibblan för jag behövde låna böcker. Fick tag på allt mellan himmel och jord så nu har jag så jag klarar mig. Ikväll har jag faktiskt gjort rehab övningar och det är kusligt så svag jag är. Jag har inga magmuskler! Jag avslutade med att göra armhävningar på knä. 3x10. sista omgången fick jag avbryta vid 7 för armarna sa stopp. Vad ska man säga. Jag gillar att springa, jag gillar inte att göra styrkeövningar.

Imorgon är det min favvodag, måndag (fredagar borträknat). Nya utmaningar på jobbet, jag ska klippa mig och framförallt försöka mig på en morgonjogg med ryggsäck till jobbet. Eventuellt ska jag käka lunch med Mr D och Vilgot efter att de varit på babysim. Livet är gott.

4 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Det går ju rätt snabbt att jobba upp bål- och korsettstyrkan igen, kämpa på och fuska inte:)
(fast jag håller med, det är roligare att springa...)
Ha en bra måndag!

Anna sa...

Katarina, lovar att inte fuska. Jag har varit riktigt duktig med att göra övningarna.

Anna (Orka mera) sa...

Huvudet på spiken! Det ÄR roligare att springa än att träna styrka. Tyvärr.... för det är snyggt med lite muskler :)

Anna sa...

Anna: helt rätt, en tvättbrädemage hade inte suttit fel och lite schyssta armmuskler skulle vara fint.