måndag 2 mars 2009

Morgonstund har guld i mun...

Trots att jag ställt klockan rysligt tidigt så hoppade jag ur sängen. Efter att ha bytt stass på Vilgot fick jag på mig lite löparkläder, snörade på mig skorna och drog ut. Med ryggsäcken på sprang jag hela vägen till jobbet. Det blev en kortare runda än vanligt, 9k men det kändes bra. Stannade till ett par minuter och stretchade mina baklår.

Det är grymt skönt att träna på morgonen. Jag vet inte hur mycket det ger eftersom jag inte har samma ork på morgonen när jag inte ätit frukost som jag har när jag ladddat min kropp med energi. Klart alla löprundor är bra rundor. Just för tillfället handlar det mer om att ta mig runt en runda än att träna snabbhet. Det är inget kul att springa snabbt när kroppen strejkar.

Nu åter till jobb och allt annat roligt som väntar idag. Ha en härlig måndag!

Inga kommentarer: