torsdag 12 mars 2009

Tjusningen med livet, eller hur var det?

Kan inte påstå att det idag har varit någon tjusning med livet och all positiv energi som jag försökte lura på mig igår är bortblåst. Har i alla fall lyckats få ihop ett löppass idag, 10k i ett äckelregnsnöigt Malmö. Kallt och blåsigt men känslan att få komma iväg från barnbajs var underbar. Igår blev det inga kilometrar, kvällen spenderades på barnakuten. Var ska detta sluta?! Vilgot är inte bättre men heller inte sämre, han sover i alla fall nu. Jag är så jäkla trött men är glad att min mamma kom ner idag för att hjälpa oss lite. Nu ska jag släcka och sova ett par timmar tills det är dags för vätska igen för Vilgot.

Oj glömde ju meddela att mina rehab övningar har börjat betala tillbaka sig. Det onda i baklåret finns kvar men attans vad lite jag känner jämfört med innan. Kommer aldrig överge min planka.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nej!!!
Blev det så illa. Stackars er, stackars lilleman. Skönt att ni får hjälp, det är ovärderligt när man är i den situationen.

Stor kram till er!!
/Katarina

farsan sa...

Usch, det är tråkigt att tvingas behöva köra in de små liven.

Kämpa på!

Anna sa...

Katarina: Ja det blev så men inget dropp!!! Tack och lov. Det känns som om man är i en berg o dalbana men en massa loopar. Det är skönt att få hjälp och det känns alltid så positivt när man är där. Just nu är det lugnt men jag vågar inte ta ut något än. Jag hör av mig snart.

Jogga99: Vi kämpar på även om vi imorse trodde att vi skulle behöva åka in igen. Men det är som det är. Tack o lov för mormor!!

Lena sa...

Tjänsten tar mig till Malmö på måndag... Så nu ställer jag frågan, Anna vill du springa med mig på måndagkväll? Skulle tycka att det vore superkul att springa med dig om du kan och vill. Fort springer jag dock inte och inte speciellt långt heller... Vad säger du?

Anna sa...

Lena: Klart jag vill springa med dig. Vad roligt!!! Jag blir genast väldigt nervös men jag får helt enkelt ta rygg på dig för jag tror dig inte när du påstår att du inte springer fort. Vet att du är skadad så vi tar ett lugnt och snackit tempo och håller tummarna att vädret är på gott humör.

Lena sa...

Kul, kul, kul! Vi tar ett snackigt tempo och så ses vi IRL. Mitt möte tar slut vid 18, så vi kanske kan ses i lobbyn på Hotel First Garden (Baltzargatan) om det är ok. Jag har Hällevindjacka på mig för enkelhetens skull. Jag kan vara klar 18.15 och framåt, du bestämmer när det passar för dig;)

Anna sa...

Lena: Jag hämtar upp dig kl. 18.30, blir det bra?