söndag 29 mars 2009

Härlig löparkväll

Som väntat hann jag inte med någon löpning igår. Det var fullt ös från morgon till midnatt.

Idag var siktet inställt på långpass. 2 mil skulle avverkas. Jag fick ihop 18k på 1.31.43h, snittfart 5.06/km. Efter 15k som gick ett par sekunder snabbare per km tog jag en ståvila på en minut och fortsatte. Jag var nöjd och trött efter 18 och så det fick räcka. Sista kilometern tänkte jag på mitt löpsteg och hållning och kunde hålla ett 4.30-tempo utan att det gjorde alltför ont. Ska försöka tänka på detta när tröttheten sätter in.

Mina coreövningar har utvecklats och jag kör ca fyra ggr per vecka. Det är ruskigt vad det är bra och vad det har hjälpt. Jag har inga som helst känningar i baklåret.

6 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Shittapommesfritta vilket tempo! Bra jobbat :)

Katarina M-I sa...

Så himla skönt att du kommit till rätta med den där baksidan. Håll i din goda trend med bålstabilitet så ska du se att du kommer göra stordåd i Göteborg!!
Du springer grymt bra, så är det.

Anna sa...

Anna och Katarina, tack för supporten. Får se om benen vill röra sig idag eller om de strejkar som de gjorde förra veckan efter snabbdistansen.

Sofy sa...

Cheeeses vilken tid! Du är ju vansinnigt grym Anna!!! Grattis till lyckad träning, ta det med dig och stärk upp löpsjälvförtroendet! Kram S

Snorkkis sa...

Ja vilket tempo! Du får nog ta det lilla lugna om vi ska springa tillsammans under påsk, annars blir nog Snorkkisen för utpumpad :) .

Och vad skönt att låret känns bra, och duktigt att jobba på så bra med coren - det lönar sig tror jag.

Lördag förmiddag passar jätte bra för mig! Vi får höras närmare om detaljer sen. Ser fram emot det redan nu!

Anna sa...

Sofy, jag suger åt mig av alla fina ord. Tack.

Fröken Snork, visst ska det bli kul att springa ihop. Och tempot måste ju vara snacketempo annars blir det ju inte kul:)