fredag 27 mars 2009

Ovanlig fredagskväll

Jag hade peppat mig hela långa dagen idag för intervaller som skulle genomföras när Mr D kom hem. Det blev inga intervaller då, däremot blev det intervaller mitt i självaste Let´s dance finalen. Jag är inget fan av programmet så det var inte så svårt att välja bort det. Mat behövdes i kroppen och därför fick jag skjuta fram passet. Vi har ett gym i närheten som har öppet dygnet runt så jag hostade upp 75 riksdaler och började springa.

Jag körde uppjogg 1k, därefter 6x1000m och 1k nerjogg. Varenda tusing var urjobbig att springa. Jag körde på i tröskelfart, det ska egentligen inte vara något problem men det var tungt. Hur kan det skilja sig så mycket från dag till dag? Jag hade bandet på 12.8k/h vid varje tusing och vilade 2 min mellan varje.

Imorgon väntar familjemiddag hos mina föräldrar och en date med bästa vännen och hennes familj. Jag ska försöka hinna träna ett pass på ca 10k i lugnt och fint tempo. Nu ska jag slänga mig i sängen och försöka få en god natts sömn.

2 kommentarer:

Snorkkis sa...

Ja, det är faktiskt konstigt hur man i bland har sånt "rull" i benen och nästa dag är det som bortblåst. Bra jobbat med tusingarna i alla fall!

Jag tycker det skulle vara jätte kul om vi kunde träffas för ett pass under påsken. Vi är i Stockholm och har ännu inget speciellt planerat. T.ex. torsdag eftermiddag/ kväll, eller lördag morgon/ förmiddag passar, och egentligen när som helst annars också!

Anna sa...

jag vill att det alltid vara rull i benen!