tisdag 17 mars 2009

Hej igen

Det verkar som om vår lilla familj börjar hämta sig. Äntligen är det över!!! Det är så jag känner för det har varit jobbigt. Vilgot är pigg och glad och sig själv igen. Mr D som varit den tappre krigaren är fortfarande full av energi och jag har återfått lite energi och aptit.

Jag tog kontakt med Anna-Orka Mera för en kostanalys strax innan magsjukehelvetet just för att undvika att försätta mig sådana situationer där jag tappar greppet om sömnen och maten när Vilgot är sjuk eller då jag ställs inför andra pressade situationer. Jag vill inte att min kropp kollapsar utan fortsätter vara stark. Jag ska fortsätta fylla i mina kostvanor och sen med spänning invänta resultatet. Man har ju en uppfattning om sig själv som inte alls kommer stämma:)

Imorgon ska jag börja springa igen. Jag som hade sett fram emot att ta en tur med In the zone -Lena i måndags fick ställa in och gå och lägga mig istället. På tal om att sova, jag undrar hur mycket en vuxen människa kan sova. Tack Mr D för allt.

Slutligen, jag får hem en sprillans ny fin Garmin 305 på posten imorogon. Tack Katarina för tipset, jag är så nöjd och glad att äntligen få en ordentlig pulsklocka att träna med. Jag är peppad till tusen nu. Två månader kvar till Göteborgsvarvet. Är det möjligt att klara tidsmålet? Just nu har jag ingen aning om var jag ligger formmässigt för det var så längsen jag sprang en runda som jag verkligen kände att det var klös i.

6 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Det kommer gå BRA!!
Njut av att ni är friska och att du kan ge dig ut igen. Njut av din nya klocka och alla finesser den har.
Nu ska jag njuta av sushi och Mästarnas mästare!!

KRAM

Snorkkis sa...

Jo, det kommer att gå så bra så! Och skönt att ni är i fas igen. Är också lite sugen på en garmin, men får väl nöta min polar ett tag till. Du får skriva sen vad du tycker om din 305a!

Anna (Orka mera) sa...

Å vad roligt med en Garmin! Även om jag ofta gnäller på den så älskar jag min. Kommer inte ihåg hur man gjorde när man sprang utan, hur man överlevde utan att veta distansen.... :)

Anna sa...

Katarina: Sushi gillar jag inte men Mästarnas mästare verkar vara helt okej:). Jag ska njuta på.

Fröken Snork: Ska verkligen rapportera hur den funkar.

Anna: Ska bli intressant att se hur långa mina sträckor verkligen är. Jag har ju använt jogg.se för att mäta innan.

Magdalena sa...

Kul att du är åter. Jag har oxå fått en kostanalys av Anna och har börjat köra med bättre mellanmål + återhämtningsmat efter träning - känner mig redan piggare!

Anna sa...

Magdalena: Vad härligt att du känner att det hjälper. Jag hoppas få orken tillbaka.