lördag 28 februari 2009

Det är häftigt när man överraskar sig själv

Det blev ett andra löppass idag!!! Det var inte långt men det var jobbigt. Jag värmde upp 1k och körde därefter 10 varv runt tallriken i Pildammsparken. Jag har glömt hur långt det är runt men det är i alla fall minst 400m så med 1k nerjogg fick jag ihop 6k. Mest nöjd är jag att jag kom ut. Det hade kunnat vara bara 2k också, jag hade varit lika glad för den största utmaningen var att sätta på sig löparstassen en gång till idag. Dessutom känns det som om det var år sedan jag sprang ett intervallpass.

Innan idag var jag på systemet och inhandlade en Amarone Della Valpolicella, Alpha Zeta. Ett underbart vin som jag starkt kan rekomendera. Till det ska vi (jag och Mr D) äta entrecote och en risotto på svamp, charlottenlök, färsk spenat och parmesan. Till efterrätt blir det hederlig mangängsviss. Gott ska det bli i alla fall och visst är jag värd det?

Ha en härlig kväll.

3 kommentarer:

Snorkkis sa...

Härligt att få en sån boost för självförtroendet! Och ni var verkligen värda den avslutningen på lördagen.

Anna sa...

Fröken Snork, du gör ju det varje dag! Jag är glad att jag lyckades. Hoppas att jag orkar göra det igen.

Snorkkis sa...

Ja, fast då gör jag ju inte nåt annat än sitter still på dagarna (nästan). Då vill man gärna röra på sig igen då arbetsdagen är slut!