onsdag 18 februari 2009

Hej igen

Jag har funderat på om mina Puma skor egentligen är så bra. Jag håsade ju upp mina Pumadojjor rejält när jag köpte dom men nu efter att ha sprungit med dom i en månad så tycker jag att de är stumma. Jag har till och med börjat fundera på om det är därför jag får ont på insidan av mitt lår. Hmmm, jag hade ju inte tänkt punga ut med stålar på ett par nya löpardojjor just nu. Jag ska testa spring i mina gamla dojjor imorgon bitti.

Transportrundan är avklarad. Det blev 6k lugn löpning på ca 35 minuter. Till jobbet,lastade av mat, kläder och allt annat jag lyckats få ner i väskan och sen hem igen. Vad skönt det är att springa på kvällen! Jag hade nästan glömt hur najs jag tyker det är. Nu när solen kommer stanna kvar längre och längre på kvällarna kanske man kan ta sig en runda efter 20.00 på kvällen. Nu glass sen sova.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är öken när man köper fel skor. Det har jag gjort två gånger i rad nu. Som tur var så höll ju inte det andra paret och jag kunde reklamera dem och få en annan sko.

Men det är skitsvårt med löpskor, speciellt när man inte riktigt hittar rätt.

Jag vet inte vad kylan gör med olika typer av gummi? Kanske Pumas blandning blir stum när det blir minusgrader? Bara en tanke innan du tvingas punga ut med pengar till ett par nya skor...

Jag har lite sköna tvåtimmarspass framöver som du är välkommen att joina om du kan och vill. Denna veckans är avklarat, men nästa veckas kan vi tajma ihop om du är sugen. Hör av dig isåfall.

/Katarina

Anna sa...

Hej Katarina,
Jag vill jättegärna följa med ut. Hör av dig ett par dagar innan så jag kan planera in det.
Bra tips där med skorna. Tack

Snorkkis sa...

Knepigt med skorna. Jag hade problem med fötterna då jag var yngre, men sen jag började använda ascis och dom passat har jag inte vågat mig på nåt annat märke. Kanske du kan få hjäl på Löplabbet, Runners Store eller t.o.m. Stadium? Eller kanske sjukgymnasten kan ge lite råd?

Anna sa...

Fröken Snork: Håller helt med asics är bäst men jag har tillfälligt övergett dom. Börjar ångra mig nu...