måndag 16 februari 2009

Måndag, denna underbara dag!

Måndag, en härlig dag. Idag på jobbet pratade vi om "söndagsångest". man har ångest för att det är måndag igen och en ny jobbvecka börjar. Men faktum är att jag aldrig brukar ha söndagsångest. Även om jag inte alltid gillar jobbet så gillar jag måndagar bra mycket bättre än söndagar. Nog om veckodagar.

Idag var det dax att testa benet. Jag sprang 10k i lugn, stabil fart på löpbandet. Fick sänka farten och gå i ett par minuter två gånger. Lite ur form! Hoppas att det beror på att jag tankat dåligt. Min kropp är inte direkt fylld av en massa energi just nu. I vilket fall som helst kändes benet bra. Direkt efter satte jag mig på spinningcykeln och körde 55 min tuff spinning. Bra, riktigt bra instruktör och det var jättekul! Efteråt var jag grymt slutkörd fast på ett bra och härligt sätt. Det var så länge sen jag kunde träna så länge och utan att vara stressad. Vilgot har varit på semester ett par dagar hos mormor och morfar:). På vägen hem från SATS kände jag av insidan av låret men nu en timme senare känns det okej igen. Jag får avvakta och se efter löppasset imorgon. Jag är så glad över att ha tränat och tagit ut mig, det känns som om det var evigheter sedan.

2 kommentarer:

Snorkkis sa...

Härligt att vara på banan igen. Bra jobbat med både löpning och spinning. Hoppas benet känns bra i morgon också!

Anna sa...

Tack fröken Snork. Benen kändes bra!