tisdag 10 februari 2009

Kajko

Idag är det en ofrivillig träningsfri dag. Jag har varit hemma från jobbet idag. Jag mådde extremilla och var yr. Jag har väl fått Vilgots baciller antar jag. Nu mår jag i alla fall bättre och Ville mår mycket bättre och det är det som är det viktigaste.

Mr D var och köpte voltaren till ljumsken men jag har inte tagit någon tablett än. Jag vill till sjukgymnasten först. Jag antar att det blir så här kajko iland, allt kommer på en gång och just då och nu känns det skit men sen när allt lagt sig så är det bortblåst.

Många tankar far genom huvudet när man får motgångar. Jag vill så mycket hela tiden. Det vill vi ju alla och alla har vi våra motgångar. Jag ska försöka njuta av mitt lilla avbrott, hitta andra träningsalternativ och sova ut ordentligt när jag kan. Sen ska jag seriöst se över vad jag stoppar i mig för jag vet inte om jag mått dåligt idag för min kropp inte klarar sig på det jag äter eller min knasiga sömnrytm som varit de senaste veckorna.

8 kommentarer:

Snorkkis sa...

Skickar lite styrkekramar till dig!

Anna (Orka mera) sa...

Massor av pepp! Du är strax på banan igen. Kramis

Lena sa...

Det krävs mer än lite skador för att stoppa dig, glöm inte det! Vi småbarnsmammor är tufft virke;)

Anonym sa...

Hoppas att du är yr och illamående pga energibrist, det är ju ganska lättbotat:)
Jag startar dagen med färskpressad apelsin och en matsked kallpressad linfröolja. Det känns bra i kroppen att kicka igång med det.
Stoppa dig full med bra mat, sov och ta hand om dig så kommer snart orken igen.
Det blir ljusare, dag för dag!!
/Katarina

Anna sa...

Fröken Snork: Tack, det var snällt tjejen. Jag ska fokusera om nu.

Anna: Jag hör snart av mig, det måste till en förändring. Tack för peppen!

Lena: Klart det krävs mer än dessa skitskador för att jag ska ge upp. Och ja, man får lite mer jävlar annamma i sig när man blivit mamma:)

Katarina: Tack för tipset! Jag har varit alleles för slarvig. Och du vad skönt att det faktiskt blir ljusare för varje dag som går.

farsan sa...

Ljumskproblem hänger tydligen ofta ihop med ryggen och hållning.

Hade förra året vansinniga problem och sökte lösningar länge. Ungefär tre månader in på marathon-programmet då jag börjat trappa upp och kapade många mil.

Visade sig att jag hade sned höft (1,5cm lägre på en sida) och därmed överansträngdes muskler i ryggen/inre magmuskler. Dessa kände jag dock inte av. Däremot: ont så in i bomben, långt in i ljumsken. Kiropraktikern rätade upp mig och vips var det borta.

Det kan ju bara vara en hederlig överansträning också...

Sofy sa...

Vi har kajko ihop du och jag. vad trist det är, men det ger sig ju. Alltid. Så är det!

Anna sa...

Jogga99: Man vill för mycket helt enkelt och då kan det bli kajko.

Sofy: Man får ha en stor dos tålammod och visst, det ger sig alltid.