torsdag 12 februari 2009

Nu är det nice igen

Fasiken vad jag varit gnällig i mina senaste inlägg. Nu är det slut på gnället.

I går var jag hos sjukgymnasten. Jag trodde jag hade sabbat min ljumske men det visade sig att det inte alls hade med min ljuske att göra. Jag har förmodligen sträckt till någon muskel i benet helt enkelt. Jag har inte testat springa än men har inga smärtor när jag rör mig till vardags.

Jag känner mig piggare än på länge och har insett att det nu är dags att lägga om mina kost- och sömnvanor. Jag har alltid trott att jag ätit bra och nyttigt men har inte varit någon slav under någon diet. Jag hatar att begränsa mig till det ena eller det andra. Nu har jag tagit beslutet att bli ännu bättre på att välja bra saker som jag stoppar i munnen och framförallt bra mellanmål som ger mig styrka att fixa hela långa dagen. Sen ska jag ha som mål att sova 7 timmar varje natt. Jag kommer nog komma en bra bit på vägen från trötthet och lågt blodsocker.

Nu ska jag dricka kaffe och njuta av tystnaden här hemma. Vilgot sover och Mr D spelar innebandy.

4 kommentarer:

Snorkkis sa...

Härligt att läsa! Kanske det blir ett pass under helgen då! Skönt att lillen mår bättre.

Magdalena sa...

Vad skönt att du är på banan igen! Och att allt är åter till det normala? om man nu kan säga så när man har barn :o)

Anna sa...

Fröken Snork: Kanske blir det ett pass nu i helgen. Får se om det håller.

Magdalena: Nej blir det någonsin normalt med barn? Fast det är ju det som är en del av tjusningen.

Sofy sa...

Bra där!