söndag 15 februari 2009

Okej, vad var fokus nu igen?

Efter två veckor fyllda med näst intill ingen träning alls är jag nu taggad till tusen när en ny måndag träder in i mitt liv imorgon.
Mitt fokus är ju att springa Göteborgsvarvet på en som det känns nu knasigt snabb tid 1.40h och klara Köpenhamns maran på 3.45h. I vår känns det viktigare att få en bra tid på GTB varvet än på maran. Maran tar jag som en bonus om mina ben håller.

Jag skulle testspringa mitt ben igår men det blev uppskjutet tills idag. Jag tog en vilostund igår istället och det var nog bra för igår kväll kändes det som att jag nått kulmen på vad stress och dålig sömn gör med min kropp. Jag hade fruktansvärda magsmärtor och det tog ett bra tag innan det avtog. Jag funderade efteråt på vad det kunde bero på. Jag har haft problem hela vecka och och har trott att det berott på stress och dålig sömn men det gjorde så förbannat ont att jag blev osäker på om det verkligen kunde vara så enkelt. Jag har därför bestämt mig för att undvika mat med gluten i för att se om magen kan lugna sig lite. Jag har ingen aning om det har med gluten att göra men man kan ju alltid testa. Idag har jag låtit bli mat med gluten i och mår mycket bättre i magen. Jag kör på detta ett tag och ser vart det leder.

Så till träningen. En testrunda på en halvtimme skulle avklaras men jag hann bara 1km innan jag gick in på Fair Play stadion i Malmö där Mr D spelade innebandy. Jag skulle bara kolla ställningen men stannade kvar för det var så jäkla jämt och spännande. Åkte hem med Mr D efteråt. Det får man väl kalla ett fiasko?! Jag vet inte hur det är med mitt ben, det där som gör ont på insidan av mitt ben. Jag kände av det lite efter ca 500m men eftersom jag inte hann längre så vet jag ju inte.

Så till frågan, var är fokus? Vad är mitt mål? Jag tar en vecka i taget från och med nu. Denna veckan ska mitt mål vara 5 löpdagar och förhoppningsvis många mil i skorna, helst 7!.

Nu ska jag sova och samla energi.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du åkte på en släng av Wilgots magåkomma så kanske du fått en sekundär lakotosintollerans? Både barn och vuxna drabbas efter en magsjuka, så om man fortsätter ha problem med magen så kan det hjälpa med laktosfria produkter någon/några veckor. Det går över så småningom. Gluten kan också reta precis som du misstänker, därför rekommenderar man ju ofta majsvälling efter magsjuka.
Hoppas det rättar till sig inom de närmaste dagarna!
Du, det är skitsvårt med mål när livet ser ut som det gör just nu. Du är klok som tar en vecka i taget. Man vet ju inte vem som är frisk eller sjuk nästa vecka:)

StyrkeKram från Katarina

Anna sa...

Tack Katarina, det värmde! Just nu kör jag på med min glutenfria "diet" och än så länge mår magen kalas.