torsdag 19 februari 2009

Morgonlöpning

Klockan ringde irriterande nog redan 06.00 idag. Trött och halvt medvetslös drog jag mig sjäv ur sängen. På med löparstassen och ut i kylan. Ute snöade det. Det var mörkt och tyst. Jag mötte en enda joggare under mitt pass. Jag klev in på kontoret 07.30 och hade vid det laget hunnit vakna men det tog tid. Efter dusch och lite frukost mådde jag som en prinsessa.

Det var ett tungt pass som jag bara skulle uthärda. Jag lyckades få ihop 12k på 1.06h. Jag hade ont i baklåret och kände av det onda på insidan men det var inte så jag inte pallade med det. Efteråt kändes alls okej igen. Knasigt nog fick jag ont i andra benet i morse, på baksidan där också. Jag funderar och funderar på vad det är som är fel. Jag kan ha ändrat mitt löpsteg nu när jag har nya dojjor eller inte tagit ut steget eftersom marken var snöbelagt. Ärligt talat så vet jag inte vad det beror på. Jag får nog kapitulera och ta tillbaka Asics till mina fötter för löpningen funkade mycket bättre med dom i mitt liv.

Nu kaffe och en bit mörk choklad. Fredag imorgon jippi!!!

4 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Usch jobbigt när man inte vet vad saker beror på. Kan du inte springa i Asicsen ett tag och se om det går till sig?

Anna sa...

Anna: Jo, jag får helt enkelt ta och göra det, ska införskaffa mig ett par först.

Snorkkis sa...

Jag kommer nog inte att överge Asicsen frivilligt. Hoppas fredagen blev lika härlig som du hoppades! (Förresten, visst skulle du till stockholm i mars? säg till om du har tid med ett löp-pass/ lunch/ fika!)

Anna sa...

Fröken snork: Fredagen blev/är härlig men det blev inget pass. Det blev ingen Stockholmsresa för jobbet hade bokat fel. Vi ska på kurs i höst istället men jag kommer nog till storstan ändå. det var ett tag sen vi vr där och en tur i Hagaparken måste hinnas med!