måndag 19 januari 2009

12k på en semla

Ja, vad ska man göra när bossen bjuder på semla? Det är bara att kränga. En timme efter var det dax för en runda. Aj, vad det inte var bra med den där semlan. Men vad ruskigt gott det var med årets premiär semla.

Eftersom jag beklagat mig en del över att det inte vill gå min väg och att jag ska ta det lugnt och bla bla bla så fick jag ju också ta tag i grejerna idag. Således hade jag ingen klocka på armen när jag gav mig ut så jag kunde inte hetsa mot tiden. Jag tog en runda i ett annars lugnt och skönt tempo och hade det inte varit för semlan så hade det varit just ett lugnt och skönt pass.
Nu blev det istället en kamp mellan mig och semlan som låg och skulle smältas i magen. Nåja, runt kom jag och glad och lycklig blev jag.

Nu ska jag försöka ge mig på att fia ihop en smarrig middag. Imorgon är det planerat intervaller, på morgonen. Jag hoppas semlan är borta innan dess.

3 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

En gång åt jag en semla precis innan en löprunda och jag har faktiskt ALDRIG haft sån sprutt i benen som då. Rena dopingkuren för mig. Och nu blev jag väldigt väldigt sugen...

Snorkkis sa...

Lycka till med intervallerna i morgon, och jag tror nog semlan är borta redan.

Anna sa...

Anna: Visst var det väl långpass för dig i morgon. Semelladda för fullt nu!

Fröken Snork: Jag ska tänka på dig och Sofy när klockan ringer. Ni är så ihärdiga med morgonträningen. Jag ska upp, jag ska upp, jag ska upp...