fredag 16 januari 2009

Det är inte kul nu.

Idag var det tänkt 12k distans med bra fart. Med bra fart menas att jag ville klara det på 60 min. Jag hade tänkt springa ute idag innan lunchen men så kom det saker emellen så jag gick vid 15-tiden idag direkt till SATS. Tänkte att på löpbandet kan jag ju pressa mig själv till under timmen. Så brandet sattes på 1 grads lutning (hatar för övrigt den där jäkla graden lutning) och satte igång.
Första km på 11km/h
andra på 11,5km/h
tredje på 12km/h
fjärde på 12,5km/h
och så skulle jag hålla lite på 12,5km/ men direkt när femte km påbörjades var jag nere på 11km/h igen och ökade igen på 6:e km. Ja, många siffror. I alla fall, jag kan mala på i evighet om mina km men slutklämmen är att jag stängde av bandet efter lite mer än 6k.

Besviken och undrande om jag inte "har det i mig" att trycka på . Vad har hänt, varför är jag trött och varför tar det emot så? Inte alls kul. Jag har ju märkt att det gått framåt även om det tar alldeles för lång tid. Jag försöker få minst 7 timmars sömn nu när jag inte är mammamledig men hamnar oftast på max 6 timmar, jag äter bra (tycker jag i alla fall). Är det för lite träning eller tränar jag fel? I mina drömmar skulle jag vilja ha orken att träna mer, fler pass på morgonen och kanske lite dubbelpass. Ambitionen finns men jag vet inte hur jag ska få ihop det.

Nu är det i alla fall fredagkväll och vi, jag och Mr D ska på examensfest i Lund. Vilgot ska sova hos farmor och farfar så jag hade faktiskt tänkt att ta en löprunda i lugn och ro imorgon - om jag inte halsat för mycket rödvin! Ha en mysig kväll.

5 kommentarer:

Snorkkis sa...

Ibland är det ju faktiskt så att man inte har lust... och då tror jag man gör klokt i att inte plåga och tvinga sig själv. Jag tycker i alla fall att du var duktig som körde på i 6 km, jag skulle aldrig klara av det på löpband.

Ha en rolig kväll!

Magdalena sa...

Det där med sömnen känner jag igen. De pass jag sprungit efter 7 timmar nattvila (haha, inte sammanhängande förstås, haha) så har jag kunnat trycka på. OFast blir det mellan 5 och 6, med avbrott, och då är det segt. Sitter nog mkt mellan öronen tror jag.
ÄR du kanske övertränar? Du kör tufft schema med löpning så gott som varje dag. Kör återhämtningsjogg nån dag, utan klocka, bara spring!

Anna sa...

Fröken Snork: Nej, ibland borde man bara strunta i det. Tack för de värmande orden.

Magdalena: Jag tror inte att jag är övertränad men tittar nog lite för mycket på klockan. Jag ska ta fler pass där jag "bara" springer utan att ta med klockan ut.

Sofy sa...

De lugn apase lugnt, de snabba snabbt!

Det sitter i huvudet. BARA i huvudet. Gör fdet inte fysiskt ont så stannar du för att huvudet tillåter det. Att genomföra 12 k på löpband med 1 grads lutning är bara hjärna, inte så mycket lungor. Ta revansch på det där bandet i veckan. You can do it!!!

Anna sa...

Tack Sofy. Det ska definitivt bli revansch nästa vecka.