söndag 11 januari 2009

Det blev av!

Långpasset blev av. Och med vilken bravur sen. Ja inte för att tiden var super eller för sträckan utan för sättet det genomfördes på. Jag bestämde mig för att inte kuta Malmö runt ikväll. Det var mörkt, blåsigt och allmänt raddigt väder. Så jag sprang till Pildammsparken och körde 6 (!) varv och sen hem igen. Tanken var sju men på slutet hade jag känningar i mitt högra baklår och ville inte pusha det.

Sträcka: 19k
Tid: 1.41.10h, 5.19min/km

Jag hade sånt jäkla flyt i benen och jag fick hålla igen för jag visste ju inte om jag skulle orka annars. Just därför hade jag råd med en fin spurt den sista biten. Jag hade trott att jag skulle vara seg i benen efter gårdagens fartlek men icke. Jag MÅSTE verkligen skaffa mig en Garmin nu, kan jag ju vara värd efter att ha harvat runt Pildammarna 6 varv.

Sista varvet sprang jag om två kvällsjoggare!!! Härlig känsla, jag ville bara skrika åt dom "jag är inne på mitt 6:e, hur många har du sprungit" men det kan man ju inte göra heller. Väl hemma är jag så jäkla nöjd med att jag kom ut för ikväll var det nära att soffan och lite mysig läsning vann.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Om du börjar gapa där inne kommer dina kollegor farande:) Kasper hamnade mitt i jakten på "Machetemannen" igårkväll. Dom kopplade in honom i jakten eftersom han också sprang varv efter varv:)

Starkt jobbat, klart du förtjänar en Garmin.

/Katarina

Anna sa...

Hahaha, bra jobbat av Kasper! Märkligt nog vad dom där ikväll igen, ingen aning varför men det var inegn som frågade om jag ville vara med i deras jakt.

Anna (Orka mera) sa...

Bra jobbat! Och det är klart du ska ha en garmin! Prylar är ju halva nöjet med löpning :)

Anna sa...

Mmm, ska ta upp det på familjemötet:)

Lena sa...

Fick du ingen Garmin av tomten? Den förtjänade du ju när du sprang rekordundan, eller hur;) Bra jobbat, för övrigt!