fredag 2 januari 2009

Tillbaka på jobbet och så har man intervalltränat!

Jag började jobba idag. Det var bara jag och en till där idag. Jag har övergett min gamla tjänst och skall i en månad innan min utbildning börjar, jobba som utredare. Jag hade i alla fall gott om tid att installera mig i mitt nya arbetsrum.

Så till träningen som den här bloggen främst ska handla om. Jag stack iväg från jobbet efter lunch. Sprang till gymmet och körde intervaller på löpbandet där. Det var så rysligt kallt ute idag så jag var glad att jag fick slita inomhus. Jag har förstått att man ska sätta bandet på 1 grads lutning men jag genomförde mina intervaller helt platt. Jag hade nog med att genomföra dom som det var. Det blev 3k uppjogg därefter 1200m, 1000m, 800m, 600m, 400m, 200m och 1k nerjogg. Totalt ca 8k. Jag tog ingen tid på intervallerna och hastigheten varierade mellan
12,8-13,2. Det känns att jag varit borta från löpningen men jag ska inte skänka någon mer tanke åt det. Nu är det nya tag.

2 kommentarer:

Sofy sa...

Bra genomfört, de där intervallpassen är slitsamma samtidigt som de är sköna eftersom det blir kortare och kortare att springa. Litet tips: Det är meningen att de korta intervallerna ska gå rejält mkt fortare än de långa! Våga dra på nästa gång! Kram

Anna sa...

Jag lovar att dra på men igår gick det verkligen inte att dra på fortare. Jag chockade nog min kropp bara genom att genomföra några stärkor i högre tempo!