torsdag 22 januari 2009

Gamla planer blir nya

Idag har det varit segt på jobbet och jag hade en del tid över så jag lyxade till det med en löprunda på 12k. Jag jobbar på att ta det lugnt på de lugna passen men driftade mig ändå till att ta med klockan. Med lite stopp i form av puss på snyggingen Vilgot och klapp på en supersöt dvärgschnauzer kom jag i mål på 1.02.13. Pausade klockan när jag skulle pussa på Vilgot.
Måste dock erkänna att jag satte rejäl fart på benen den sista km. Det är så svårt när man är så nära mål att inte få spurta lite.

Jag har idag beslutat mig för att springa Köpenhamns marathon som är veckan efter Göteborgsvarvet. Jag få se Göteborgsvarvet som en bra uppladdning. Det får bli sista långpasset innan Kph maraton.

Jag har jag även anmält mig till VERTEX FJÄLLMARATON den 8 augusti.

Jag tror inte att jag riktigt vet vad jag håller på med men det ska bli kul med en utmaning. Sanningen är den att jag egentligen skulle åkt till Portugal med Springtime på en av deras Ultraveckor i vår men har nu fått avboka och har fått skjuta på det till nästa år. Jag har velat åka med Springtime fler år men det har aldrig blivit av. Nu skulle jag då äntligen åka, jag skulle åka själv och få njuta av det jag älskar att göra. Men den kommande utbildningen jag ska påbörja sätter stopp för det . Jag tänkte därför göra något som skulle ge mig en liknande upplevelse och vad kan då vara bättre än att springa i ett vackert landskap samtidigt som jag får pressa mig själv mer än någonsin.

Idag var det riktigt härligt ute. Solen tittade fram och vinden var mjuk. En del beslut har tagits och jag är förbaskat lycklig.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt med Köpenhamn och allt! Mycket att träna inför nu. Själv ska jag springa sthlm marathon men skulle även jag skippa det pga bröllop!

Anna (Orka mera) sa...

Vertex ja..... är också väldigt väldigt väldigt sugen! Borde kanske...

Köpenhamn marathon blir säkert jättebra! Dessutom nästan hemma :)

Anna sa...

Cicci: Bra att jag får lite support i min tunga beslut.

Anna: Inte borde, gör det!

Sofy sa...

ÅH, vertex! jag måste ta tag i det där...

Anna sa...

Sofy: Ja det får du ta och göra, hade varit kul att se dig där.

Spring-Therese sa...

Hej Anna!
(Jo, jag läser din blogg också, läste att du kikar in på min då och då...)

Vad kul med Vertex, verkligen spännande. Till och med så spännande att jag nu sitter och försöker övertala H att köra mixade klassen med mig. Utmaningar är kul! Ditt inlägg gjorde mig sugen på något annat än att jaga tider. Bara ha kul och vad fantastiskt vackert det låter när man läser om loppet. Kul att du ska köra detta.

Lycka till med din träning och ditt lår! Viktigt att tag i små skavanker snarare än att samla kilometrar som kan leda till ett längre uppehåll med alternativträning som följd.

Må gott,
Therese

Magdalena sa...

Då ses vi i augusti! Nej, jag ska inte springa men maken ska (galen!) så vi gör en familjesemester av detta och hyr en stuga i Åre via jobbet 1 vecka. Ser så framemot detta.

Anna sa...

Spring-Therese: Visst låter det fantastiskt. Som sagt, har ingen aning om vad jag ger mig in på men en utmaning blir det allt.

Magdalena: Vad kul att ni åker upp tillsammans, jag jobbar på att få med Mr D och Vilgot, är kanske inte helt omöjligt.

Lena sa...

Klart att Vilgot och Mr D ska med;) Erfarenheter och nya upptäckter är bäst när de delas med de som man älskar!

Anna sa...

Lena: eller hur! Mr D eller Daniel som han heter tror att myggen ska äta upp honom.