tisdag 27 januari 2009

Är man dum i huvudet så får man skylla sig själv

Ibland kopplar inte hjärnan att kroppen inte vill eller borde rättare sagt. Min plan var att vara frisk idag och träna på som vanligt. Jag är inte frisk idag men tränade på som vanligt ändå. Pulsen sköt i höjden, andningen var tung och halsen svullen. Jag skulle träna ett tröskelpass som jag blivit tipsad av Tröskelkungen (in the zone-Lenas man). Det skulle bli 3x3000m i 4.43 tempo. Jag gjorde första intervallen men steg av efter 2k på den andra inervallen. Jag hade förmodligen kunnat puscha mig till att springa klart intervallen men stängde av bandet. Ska man spring i 4.43 tempo innebär det en fart på 12.7k/h. Jag hade grejat det om jag inte mått kasst i kroppen, det vet jag för det kändes som att jag hade det i mig. Nu ska jag vila och inte ge mig på att springa tröskelintervaller med sjukdom i kroppen. Man vill för mycket helt enkelt. Det blev totalt 6 k med uppjoggen.

3 kommentarer:

Magdalena sa...

Klokt, vila bort sjukdomen du!

Anna sa...

Ja Magdalena, det är faktiskt det bästa. Några dagars vila gör nog bara kroppen glad.

Tröskelkungen sa...

Det är ju ingen brådska. Långt kvar till 30 Maj. Du hinner låta kroppen bli ordentligt frisk innan du kör igång med kvalitet.

Men kul att du är sugen att testa upplägget.

krya på dig!