lördag 3 januari 2009

Årets första långpass

Jag hade bestämt att jag skulle köra ett långpass idag. Högre makter ville nog egentligen inte att jag skulle ge mig ut men eftersom jag inte sätter så stor vikt vid högre makter vill så begav jag mig ut i en typiskt Malmö vinter. Det var kallt, snöblandat äckelregn och det blåste. Jag vet faktiskt inte vilket som är värst, motvind eller medvind. Det är lika piskande kallt vilket som. Halvvägs ville jag kasta in handduken och ta mig hem till en varm dusch. Jag fortsatte vetandes att om jag inte gör det idag ska det göras imorgon. När det är så kallt och räligt (som man i Skåne säger) fantiserar man, i alla fall jag om rykande kaffekoppar och varm blåbärssoppa. Belöningen när jag kom hem var stretch i en varm dusch och pannkakor med glass.

Det blev 17 kalla km på en tid av 1.32.36h. Jag trodde inte att det skulle gå så fort ändå med tanke på motvinden och mina stumma ben de sista 2km. Jag är nöjd och nu ska jag få min rykande kaffekopp. Ha en trevlig lördagskväll.

Inga kommentarer: