måndag 5 januari 2009

Distans i solsken

Underbart väder. Härliga Malmö. Varför kan det inte alltid vara så här fint och underbart ute. Jo, okej det var lite kallt men idag hade jag satt på tre lager iställer för två och det hjälpte lite.

Jag tog mig an 12 härliga km på en tid av 1.06h. Okej, det var inte under timmen men det var heller inte meningen. Jag ville i lugnt skönt tempo genomföra runda. Jag ska sluta springa som en dåre varje gång, det kommer bara sluta med att jag skadar mig eller inte orkar lägga på km.
Det blev dock ingen morgonträning. Äckelkallt ute, frost överallt och inte en människa ute. Hur ska jag förmå mig att gå upp i ottan för att ge mig ut när det är svinkallt ute?! Det får bli ett senare problem.

1 kommentar:

Snorkkis sa...

Ja, visst har det varit fint väder. Och kanske bra att inte köra för hårt i denhär kylan, det anstränger bara lungorna i onödan. 12 km bra jobbat!