tisdag 6 januari 2009

Varierande dag

Vilken varierande dag det har varit idag. Vilgot som är inne i någon slags überutvecklingsfas vaknar mitt i natten och ska träna på att stå, gå och gud vete allt. Han är otroligt charmg när han klockan 04.00 vill hålla cirkus för oss. Tyvärr är varken jag eller Mr D speciellt sugna på att titta på hans cirkus men vad har vi för val?
Så förmiddagen bestod av att leka, sova och äta med betoning på SOVA. Jag är så jäkla trött, känns som om jag borde ta igen en hel del förlorad sovtid.

Eftermiddagen spenderade vi med ett par vänner och deras lille kille som är lika gammal som Vilgot. Vi gick en runda i det fina vädret men satan i gatan vad kallt det var i vinden nere vid Ribban. Promenaden tog oss hem till dom och vi fick kaffe och scones. Riktigt goda scones. M hade hallon och choklad i dom, riktiga lyxscones.

Nu ikväll var det löpning på schemat men jag har inte kommit så långt än, klockan är förvisso 20.00 men jag har fortfarande inte gett upp hoppet. Jag blev hungrig och var tvungen att äta lite. Jag slängde ihop en grymt god pasta med haricote verts, lök, champinjoner, hönsbuljong och lite matl. grädde samt tagliatelle och så laxbitar såklart. Jättegott.

Nu sitter jag och väntar på en kopp kaffe, lyssnar på musik och har det bra. Ett litet musiktips, gå in på http://listen.grooveshark.com, där kan ni lyssnar på all möjlig musik GRATIS. Det går inte att ladda ner något men man kan lyssna. En favvolåt för tillfället är Human med Killers.

Håll nu tummarna att jag kommer att ge mig ut ikväll.

Inga kommentarer: