lördag 10 januari 2009

Fartlek

Imorse när jag vaknade efter 8 underbara timmar (Mr D tog vakten i natt och på morgonen) visste jag inte vad jag skulle springa idag. Jag ville intervaller men jag ville ändå få lite km. Så jag bestämde mig för 3k upp och 3k ner. Däremellan blev det 6k fartlek.

För att göra passet lite mer händelserikt sprang jag till SATS (3k) och körde min fartlek på bandet. Jag satte bandet på 1 grads lutning och utgick från det. Det blev både korta och långa intervaller, snabba och mindre snabba. Det blev 3 backar à 500m. Jag unnade mig ett par lugna metrar, 2 à ca 200m. Tiden på fartleken 6k blev 31:10h. De 3k hem var TUUUUUNGA och jag var lycklig när jag kom fram till vår port.

En läskig grej var att det jämte mig stod en tjej som måste ha lidit av ätstörningar. Hon var så smal, så smal och hon kämpade på som tusan. Jag kunde inte hjälpa att tycka att det var lite läskigt. Ibland önskar man att man hade haft modet att fråga hur hon mådde, kanske var jag helt fel ute?

Inga kommentarer: