fredag 9 januari 2009

Komprimerad lunch

Nu när man blivit morsa får man göra en del prioriteringar. I mitt fall prioriterade jag bort lunchen idag. Ja, inte helt för jag fick i mig lite mat efter träningen. Det jag menar är att jag inte satt och gaggade utan enbart åt lunch och sen drog.

Jag avverkade 12k på lunchen och det tog mig 1.00.52h. Bara lite mer än en timme. Jag tog det superlugnt i början men efter halva distansen ville jag springa lite fortare. Det kändes riktigt skönt idag och jag är mycket piggare nu än vad jag var innan.

Nu är Vilgot förkyld! Det är helt jäkla otroligt vad dessa små söta individer är sjuka OFTA. Jag hoppas det blir bättre framåt våren. Nu är ju pappan, Mr D är hemma. Han har fått en tuff start på sin pappaledighet.

5 kommentarer:

Lena sa...

Bra jobbat! Det är sådana här pass som är grunden i varje yrkesarbetande, tränande förälders liv.

Snorkkis sa...

Effektiv användning av lunchen! Det som jag tycker är himla effektivt tidsmässigt är att springa till eller från jobbet, man ska ju ändå duscha och lägga lite tid på transport, så att baka in det fungerar fint för mig. Sen beror det ju på hur man får det logistiska att fungera... med sträcka, kläder osv.

Sofy sa...

Smart drag, äta bör man och springer gör man!

Anna sa...

Lena- På något märkligt sätt känns det som om jag har mer tid nu än när jag var hemma. MEN jag har ju bara jobbat en vecka.En förstående arbetsgivare som är lite flexibel med tider är inte heller fel.

Fröken Snork- Till och från jobbet är ju superbra. Är det inte jobbigt med all packning?

Sofy- Fint rim!

Snorkkis sa...

Gäller bara att planera ordentligt så att man har ombyte på rätt ställe. Och så lyckas jag ibland muta maken att möta mig på den t-bane stationen som vi åker åt olika håll, och langa över en väska.