söndag 25 januari 2009

Långpass och puckovarning

Idag var det långpass inplanerat och jag tog bilen till Bokskogen som ligger i Torup utanför Malmö. Det är alltid gott om folk därute på helgerna. Jag hade tänkt springa 2 varv på 10k slingan. Efter bara 3 km undrade jag hur jag skulle kunna genomföra 17 till. Halvvägs stannade klockan på 56 min och jag kände mig ruggit pigg så jag fortsatte ett varv till. Andra varvet gick fortare, det gick på 53 min. Så sammanlagt tog det mig 109 minuter att ta mig runt mina 20k på äckelkuperad bana. Men kuperat är bra, speciellt nu när jag ska springa Vertex fjällmaraton. Jag kommer nog hänga i Bokskogen en del framåt våren.

Glad i hågen och nöjd över att jag tagit mig runt två varv gick jag till bilen, la mina saker inklusive bilnycklar på framsätet för att ta en snabb stretch. Strax efter hörde jag hur bilen låstes och bilnycklarna låg på framsätet med mobilen som granne. Kul, jag hade ingen aning om att låstet går igång efter två minuter om bilen står olåst. Kände mig extremt puckad. Allt löste sig dock. Mr D skickade en taxi med extranycklar och jag fick till slut komma hem.

7 kommentarer:

Lena sa...

Bra, bra, bra! Löpningen alltså. Inlåsningen är väl inte lika bra, men det spelar ju ingen roll, när du sprugit så bra;)

Magdalena sa...

Oj, konstig bil. Våra låser sig bara om inte öppnat dörren efter upplåsningen! Men skönt att det löste sig! BRa sprunget!

Anna sa...

Lena: Tack så mycket. Det var bara så jäkla kallt att stå och vänta på taxin.

Magdalena: Killen jag fick låna telefon av berättade också det. Vi har en bil som är några år så det kanske berodde på det. Och tack.

Anna (Orka mera) sa...

Å nej vad hemskt! Precis vad man INTE är sugen på efter 20 km i skogen!!!

Bra sprunget. Får nog också ta mig ut dit nu när jag nästan bestämt mig för vertex...

Anna sa...

Anna: Vad kul med Vertex! Kör hårt, du verkar ju vara i grym form så du behöver nog inte springa så många rundor i Bokskogen.

Snorkkis sa...

Tur att det löste sig med nycklarna! Hade missat att du anmält dig till Vertex! Jag är också lite sugen på det!

Anna sa...

Fröken Snork: Vad kul med Vetrex. Kör på! Man får ju en schysst semester på kuppen.